| کد خبر: 257956 |

◄ تونل گورمیزه کی به بهره برداری می رسد؟

طی روزهای اخیر کار حفاری تونل بزرگ گورمیزه پایان یافت و با تأمین اعتبار مناسب، پوشش تونل ها، احداث پل های مسیر و روسازی انجام و پروژه به بهره برداری برسد.

تین نیوز

حسینعلی مقصودی، مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به لزوم هدایت ترافیک شهر اردل و نیاز به کنارگذر، احداث ورودی و کمربندی این شهر نیز از سال گذشته به پروژه گورمیزه افزوده شد و امیدواریم همزمان با بهره مندی از پروژه گورمیزه، ورودی و کمربندی شهر اردل نیز افتتاح شوند.

به گزارش تین نیوز، یکی از تعهدات راه و شهرسازی در سفر ریاست جمهوری به استان در برابر اختصاص اعتبار، اتمام حفاری تونل گورمیزه و احداث پل ها در این مسیر بود که طی روزهای اخیر کار حفاری تونل بزرگ گورمیزه پایان یافت و با تأمین اعتبار مناسب، پوشش تونل ها، احداث پل های مسیر و روسازی انجام و پروژه به بهره برداری برسد. 

مقصودی در جریان تور بازدید خبرنگاران از روند احداث مسیر و تونل گورمیزه، اظهار کرد: مسیر اردل ـ دوپلان حدود ۱۵ کیلومتر طول دارد که از خروجی شهر اردل آغاز و با چهار تونل به طول مجموع دو کیلومتر به سمت دوپلان ادامه می یابد.

وی ادامه داد:  احداث مسیر و تونل های گورمیزه موجب کاهش بیش از ۲۳ کیلومتر از مسیر می شود و همچنین تعدادی از نقاط حادثه خیز و برف گیر با وجود این تونل ها حذف می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اعتبار هزینه شده برای این محور را تاکنون ۴۷ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: برای تکمیل این پروژه حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

فرماندار شهرستان اردل نیز در این نشست اظهار کرد: تکمیل محور اردل ـ دوپلان علاوه بر خارج کردن شهرستان از بن بست، توسعه گردشگری را نیز به دنبال خواهد داشت.

یعقوب شکوهی ضمن اشاره به لزوم برنامه ریزی جهت تأمین اعتبار تکمیل پروژه در سفر دوم ریاست جمهوری به استان، همچنین خواستار پیگیری احداث جاده شرق اردل و اتصال تونل گورمیزه به تونل زره در شهرستان کیار و جاده خوزستان شد و افزود: بهره برداری از ورودی شهر اردل و احداث کمربندی این شهر نیز تأثیر بسزایی در کاهش حوادث رانندگی و کاهش ترافیک در سطح شهر اردل خواهد داشت.

تونل گورمیزه بعد از تونل چری بزرگ ترین تونل استان است و برای شهرستان اردل بسیار حیاتی است؛ چراکه در مسیر شهرکرد به سمت بازفت و مسجدسلیمان یکی از محورهای موجود به سمت شهرستان اردل محسوب می شود و به نحوی به عنوان یک زیرساخت مهم، این شهرستان را از بن بست خارج خواهد کرد. وی یادآور شد: محور کارون چهار ارتباط مرکز استان و شهرستان کیار و اردل به سمت شهرستان ایذه در استان خوزستان را برقرار می کند که در ابتدای انقلاب اسلامی ساخته شده و نقاط متعدد پرحادثه مانندگردنه باجگیران و گردنه دوپلان در این محور وجود دارد اما پروژه گورمیزه مسیر ارتباطی با خوزستان را کوتاه کرده و همچنین رفع نقاط حادثه خیز را در پی دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.