| کد خبر: 266279 |

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی وعده داد:

◄ بهره برداری از بندر بزرگ مکران؛ سال 1403

با اتمام مطالعه طرح جامع « بندر بزرگ مکران »، این بندر در سال آینده به بهره برداری می رسد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی وعده داد: با اتمام مطالعه طرح جامع « بندر بزرگ مکران »، این بندر در سال آینده به بهره برداری می رسد تا این بندر بتواند تحول عظیم اقیانوسی برای کشور داشته باشند.  

به گزارش تین نیوز،  علی اکبر صفایی 18 آبان ماه امسال  در همایش ملی فرصت های نوپدید دریایی در انزلی، افزود: موضوع مهم دیگری که در دولت سیزدهم با قوت دنبال می شود، توسعه مناسبات های تجاری و بازرگانی با کشورهای همسایه است و اکنون تاثیر ارتباط با کشورهای همسایه در منطقه شمال کشور مشهود است.

وی با اشاره به اینکه در سنوات گذشته، کشورمان کمترین تجارت دریابرد را در منطقه خزر داشت، اعلام کرد: امسال تجارت دریابرد را در بندرانزلی به ۴۶ درصد، در بندر امیر آباد به ۶۰ درصد و در بندر نوشهر به ۱۲۰ درصد رساندیم.

 مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اضافه کرد: در حوزه دریایی در جنوب کشور نیز کریدورهایی در حال شکل گیری است که آخرین آن توسط کشورهای روسیه و هند دنبال می شود. در این کریدور بندر چنای در شرق هند به بندر ولادی وستوک مسکو در روسیه وصل می شود.

صفایی تاکید کرد: با راه اندازی کریدور شمال جنوب می توانیم زمان انتقال کالا را از بندر بمبئی تا روسیه و قزاقزستان کاهش دهیم. 

وی با اشاره به نهایی شدن قرارداد بلند مدت ایران با هند برای نقش آفرینی بیشتر و موثرتر در بندر چابهار، افزود:  مذاکراتی نیز با شرکت چینی انجام شده و امیدواریم با سرمایه گذاری آنها انتقال کالا از کشورهای آفریقایی و حاشیه خلیج فارس با کشتی های رورو، سپس از بندر شهید رجایی تا قزاقزستان انجام شود. 

به گفته صفایی، برای اولین بار چهار فروند کشتی های رو - رو در جنوب توسط سرمایه گذاران خارجی خریداری شده و ترمینال کشتی رو رو در بندر شهید رجایی نیز مهیا شده است.

وی اعلام کرد: با خریداری هزار دستگاه کامیون تولید داخل و خارجی، به زودی سرویس دریایی کشورهای آفریقایی و عربی به بندرعباس و از آنجا به ترکیه و مجموعه کشورهای شرق دریای خزر قزاقزستان و روسیه متصل خواهد شد تا غلات قزاقزستان به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شوند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سيدمرتضي ناصريان 0 0

    در مطلب فوق سازمان بنادر از بندر مکران سخن می‌گوید و تمهیدات برای ترانزیت جاده‌ای در ایران !

    با وجود خسارات ترابری ترانزیتی جاده ای نظیر مصرف هنگفت سوخت و بروز سوانح جاده‌ای، و با وجود تاکید مقام معظم رهبری دام ظله بر اینکه ترانزیت ریلی دنبال شود،
    چرا ترانزیت جاده‌ای دنبال میشود؟

  • ناشناس 0 0

    خوشبحال همسایه های ایران

  • ناشناس 0 0

    بندر مکران که باید جنوب باشه اثاث کشی کرده رفته انزلی در ضمن چرا از بندر میناب و جاسک استفاده نمیکنید

    • محمد 0 0

      دقیقا بندر جاسک را توسعه بدن کلا نیازهای دریا محور اقایان در منطقه جنون تامین میشه مگر اینکه بخوان دنبال سوئ استفاده های کلان مالی باشند

  • محمد 0 0

    برای خودشان می بافه و شعر میگن .... کلا کریدورهای بین المللی با هند و روسیه و چین تعطیل شده و با توجه به سیاستهای اشتباه ایران هیچکدام تمایلی به عبور از ایران ندارند .