| کد خبر: 258640 |

ترانزیت در کشور بهبود می یابد؛

◄ تدوین برنامه راهبردی عملیاتی پنج ساله ترانزیت

معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در حال تدوین تدوین برنامه راهبردی عملیاتی پنج ساله در خصوص تقویت و ارتقای روابط حمل و نقلی و ترانزیتی است.

تین نیوز

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی  گفت: این معاونت در حال تدوین تدوین برنامه راهبردی عملیاتی پنج ساله در خصوص تقویت و ارتقای روابط حمل و نقلی و ترانزیتی است.

به گزارش تین نیوز ، بر اساس وعده ای که شهریار افندی زاده 30 فرودین ماه امسال مطرح کرد،  این برنامه راهبردی عملیاتی پنج ساله منطبق بر برنامه پیشنهادی هفتم توسعه برای تقویت و ارتقای روابط حمل و نقلی و ترانزیتی با کشورهای هدف منطقه ای و بازیگران موثر فرامنطقه ای در امر ترانزیت، در حال تدوین است.

به گفته افندی زاده برنامه ذکر شده با راهبری معاونت حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی و همکاری سازمان ها و شرکت های تابعه و سایر بخش ها و دستگاه های ذیربط تدوین می شود و در تهیه آن، از نقطه نظرات فعالان بخش خصوصی کشور بهره گیری خواهد شد.

وی همچنین چشم انداز نقش آفرینی ایران در کریدورهای ترانزیتی منطقه را امیدبخش و دلگرم کننده اعلام کرد و افزود: این چشم انداز با توجه به اولویت فعلی وزارت راه و شهرسازی در خصوص کنش گری پررنگ در این کریدورها با تاکید بر بهره گیری حداکثری از مزیت های نسبی جغرافیایی و امنیت ترانزیت از کشور و ارتقای مزیت های رقابتی ترانزیت از ایران بر مبنای مطلوبیت سازی مولفه های کلیدی زمان، هزینه، در چارچوب برنامه راهبردی عملیاتی پنج ساله در این وزارت خانه در دست تدوین است. 

افندی زاده با تاکید بر این که رویکرد وزارت راه و شهرسازی به مفهوم و کارکردهای کریدورهای ترانزیتی، رویکردی فعالانه است، عنوان کرد: پویایی و ابتکار عمل و بهره حداکثری از روابط حسنه سیاسی، اقتصادی و تجاری در راستای توسعه مناسبات حمل و نقل و ترانزیتی دو و چندجانبه با کشورهای هدف به معنای تحکیم تعاملات حمل و نقلی بر پایه منافع مشترک ترانزیتی با این کشورها مبنای کار است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی مهمترین شاخص های فنی پایش و ارزیابی عملکرد کریدورهای ترانزیتی را به شرح زیر برشمرد:

- حجم و نوع بار ترانزیتی جابجا شده به تفکیک شقوق مختلف حمل و نقل یا ترکیب آنها از قلمروی کشور

- حجم کالای ترانزیتی جابجا شده بین کشور با کشورهای هدف با شیوه های مختلف حمل و نقل

- زمان های ترانزیت از قلمروی کشور و فاصله آن تا زمان های مطلوب قابل رقابت با کریدورهای رقیب

- نحوه توزیع تاخیرها در اجزای مختلف کریدور نظیر پایانه های مرزی ورودی و خروجی، توقف ها، بازرسی ها و سیر در قلمروی کشور

- تعرفه ها، عوارض و هزینه های حمل و نقل و لجستیک پرداختی از سوی شرکت های حمل و نقل و صاحبان بار

- کیفیت ظرفیت و کارآیی زیرساخت ها، تاسیسات و ناوگان ترانزیتی

وی افزود: بهبود این شاخص ها در اولویت قرار دارد و در بستر اجرای برنامه هفتم توسعه، فرآیند بهبود این شاخص های عملکردی تا رسیدن به وضعیت مطلوب تر و رقابتی، با سرعت بیشتری طی خواهد شد.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • احد صالحی 0 0

    با سلام خدمت جناب آقای مهندس افندی زاده، و تشکر از زحمات ایشان، لطفا" قوانین و آیین نامه های ترانزیت خارجی با توجه به منافع ملی کشور ایران اصلاح و به روز گردد. و سازمان ناظر بر قوانین و مقررات ترانزیتی نیز مشخص شود.