| کد خبر: 233863 |

بررسی کارشناسی طرح انتزاع؛

◄ نامه مهم معاون امور مجلس ریاست جمهوری به وزیر راه و شهرسازی

نمایندگان مجلس روز چهارشنبه 6 مرداد با بررسی اولویت دار طرح انتزاع بخش ساختمان و شهرسازی از وزارت راه و شهرسازی و تشکیل «وزارت حمل و نقل» و «وزارت ساختمان، شهرسازی و آمایش سرزمین»موافقت کردند.

تین نیوز

معاون امور مجلس رئیس جمهوری در نامه ای به وزرای راه و شهرسازی و کشور، روسای سازمان های برنامه  بودجه و اداری و استخدامی کشور و همچنین معاون حقوقی رئیس جمهور، خواستار ارایه نظر کارشناسی و مستندات این دستگاه ها در مورد طرح انتزاع وزارت راه و شهرسازی شد.

به گزارش تین نیوز، در بخشی از نامه حسینعلی امیری آمده است: تصویر طرح انتزاع بخش ساختمان و شهرسازی از وزارت راه و شهرسازی و تشکیل وزارت حمل و نقل و وزارت ساختمان، شهرسازی و آمایش سرزمین که به صورت عادی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شده جهت استحضار ایفاد می گردد.

در ادامه این نامه تاکید شده است: مقرر فرمایید نظرات کارشناسی آن دستگاه ها با ذکر دلیل مخالفت یا موافقت به انضمام مستندات مربوط، ظرف مدت 2 روز به این معاونت ارسال شود.

به گزارش تین نیوز تاریخ این نامه 12 مرداد ماه امسال است.

بیشتر بخوانید:

این گزارش حاکی است: نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز چهارشنبه 6 مرداد مجلس شورای اسلامی با بررسی اولویت دار طرح انتزاع بخش ساختمان و شهرسازی از وزارت راه و شهرسازی و تشکیل «وزارت حمل و نقل» و «وزارت ساختمان، شهرسازی و آمایش سرزمین» موافقت کردند.

پیش‌تر اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس نیز با اشاره به موافقت مرکز پژوهش‌های مجلس با طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی گفته بود: ناچار به این جراحی بزرگ برای ساماندهی بازار مسکن و وضعیت راه‌ها هستیم.

وی در گفت و گو با یکی از خبرگزاری ها افزوده بود: با ادغام وزارت راه و شهرسازی حوزه مسکن، ناوگان حمل و نقل ریلی و عمومی، برنامه‌ریزی شهری دچار مشکلات اساسی شد.

وی تاکید کرده بود: وزارت راه و شهرسازی دارای ده‌ ها معاونت و اداره کل است که مدیریت و هماهنگی آن کار سختی است و گردش امور در این وزارتخانه قوی نیست و تفکیک این وزارتخانه به نفع مردم و کشور است و قطعاً در ساماندهی بازار مسکن و پیشرفت حمل و نقل ریلی و عمومی تاثیرات جدی خواهد داشت.
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    سلام بی شک انتخاب وزیر راه و شهرسازی به گونه ای باید باشد تا از فرصت سوزی جلوگیری شود . انتخاب یک وزیر جدید حداقل کار وزارتخانه و‌پروژه های در دست اقدام را بیش از ۶ ماه به تعویق خواهد انداخت .