| کد خبر: 161761 |

مانی‌فر در دومین جلسه شورای سیاستگذاری نشان تعالی HSE؛

برگزاری اولین جشنواره نشان تعالی HSE از ۵ تا ۷ اسفندماه در مرکز تحقیقات

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با اعلام این مطلب که از ۵۰ شرکت ساختمانی درخواست کننده اجرای طرح نشان تعالی HSE ارزیابی ۴۳ شرکت انجام شد و از این تعداد شرکت، پنج شرکت موفق به دریافت نشان تعالی HSEشدند، گفت: اولین جشنواره نشان تعالی HSE از ۵ تا ۷ اسفندماه در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار می‌شود.

تین نیوز

 

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با اعلام این مطلب که از ۵۰ شرکت ساختمانی درخواست کننده اجرای طرح نشان تعالی HSE ارزیابی ۴۳ شرکت انجام شد و از این تعداد شرکت، پنج شرکت موفق به دریافت نشان تعالی HSEشدند، گفت: اولین جشنواره نشان تعالی HSE از ۵ تا ۷ اسفندماه در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دومین جلسه شورای سیاستگذاری نشان تعالی HSE(ایمنی، بهداشت و محیط زیست) به همت معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و با حضور حامدمانی فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان و جمعی از دست اندرکاران اولین همایش نشان تعالی HSE برگزار شد.

مانی‌فر در این نشست با اعلام این مطلب که اولین جشنواره نشان تعالی HSE، ۵ تا ۷ اسفندماه به همراه برگزاری کارگاه و همچنین نمایشگاه در تهران برگزار می‌شود، گفت: برنامه نشان تعالی HSE یکی از اصلی‌ترین ماموریت‌های دفتر مقررات ملی وکنترل ساختمان  بوده که تاکید آن بر ایجاد ساختمان‌های ایمن است. به همین دلیل نیز همکاری نزدیکی با دانشکده محیط‌‌زیست دانشگاه تهران برقرار شد و طی امضای تفاهم‌نامه بین معاونت مسکن و ساختمان و دانشکده محیط‌زیست دانشگاه تهران این همکاری رسما از ابتدای سال جاری (۹۶)، آغاز شد.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان ضمن تاکید بر این مطلب که مجموعه معاونت مسکن و ساختمان افتخار می‌کند که این برنامه را به مرحله اجرا در می‌آورد، افزود: جشنواره به دلیل حضور دانشگاهیان، صاحبنظران و فعالان عرصه ساخت و ساز، از پشتوانه علمی و تجربی خوبی برخوردار است. مفتخریم که موضوع HSE را در کمتر از یکسال در قالب جشنواره جمع ‌بندی و به فعالان این عرصه معرفی می‌کنیم.

مانی‌فر همچنین یادآور شد: طی این مدت و کمتر از یکسال از انعقاد تفاهم‌نامه بین معاونت مسکن و ساختمان و دانشگاه تهران، بیش از یکهزار نفر از کارشناسان تحت آموزش قرار گرفتند و امروز می توانیم با افتخار اعلام کنیم که دستاورد تفاهم‌نامه، آموزش یکهزار نیروی کارآمد و متخصص است که سرمایه توانمندی برای کشور محسوب می‌شوند.

وی با یادآوری اینکه عموما کارگاه های ساختمانی از اینکه مسایل ایمنی خود را اعلام کرده و مورد نظارت قرار گیرند گریزان هستند، گفت: در این فرآیند، از سوی بیش از ۵۰ شرکت ساختمانی درخواست دریافت اجرای نشان تعالی HSE  را دریافت کردیم که ارزیابی ۴۳ شرکت انجام شد. از بین ۴۳ شرکتی که در موضوع رعایت HSE (ایمنی، بهداشت و محیط زیست) ارزیابی شدند، ۳۸ شرکت صرفا تقدیرنامه دریافت می کنند.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان افزود: از بین ۴۳ شرکت ارزیابی شده در اجرای نشان تعالی HSE تنها پنج شرکت موفق به دریافت نشان تعالی یک ستاره از هفت ستاره شده اند.

وی یادآوری کرد: افتتاحیه اولین جشنواره نشان تعالی HSE روز شنبه ۵ اسفندماه سالجاری از ساعت ۸ تا ۱۲ در محل سالن همایش های ایرانیان در مجاورت هتل المپیک برگزار می شود.

مانی فر گفت: برگزاری کارگاه های تخصصی نیز در روز های ۶ و ۷ اسفندماه در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی است و در عین حال نمایشگاه تخصصی نیز روز هفتم در مرکز دایر خواهد بود.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان همچنین از انجام توافقات خوبی در اجرای این برنامه با شهرداری تهران خبر داد و افزود: سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات عمومی و دولتی و همچنین مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی همکاری مناسبی با ما در رابطه با این موضوع داشتند و سازمان مجری این امکان را برای ما فراهم کرد تا پیمانکاران و کارشناسان آنها را در قالب یک کارگاه یک روزه در مورد نشان تعالیHSE آموزش دهیم و کارگاه یک روزه‌ای به همین منظور در سازمان مجری برگزار شد.

وی اظهار امیدواری کرد: انتخاب ۵ شرکت در ارزیابی ها برای دریافت نشان تعالی HSE  و همچنین ارایه تقدیرنامه به ۳۸ شرکت ساختمانی این شرایط را فراهم می کند تا شرکت ها به مدت یکسال آتی با دبیرخانه نشان تعالی HSE همکاری مستمری داشته باشند و تلاش کنند تا نظام ایمنی، بهداشت و محیط زیست را در شرکت‌ها و کارگاه‌های خود پیاده کرده و به اجرا درآورند.

مانی‌فر ادامه داد: در سفرهای استانی که انجام شد و تقاضایی که در اینباره داشتیم تاکنون ۱۵ استان برای برگزاری جلسات HSE اعلام آمادگی کرده اند.

گفتنی است، در نشست فوق، آقایان مجتبی اردستان رئیس دانشکده محیط‌زیست دانشگاه تهران، سعید بختیاری معاون مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، محمدفام دبیر عملی جشنواره، قربانعلی‌زاده معاون برنامه‌ریزی و مهندسی سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی، نمایندگانی از قرارگاه سازندگی خاتم، نمایندگانی از شرکت عمران شهرهای جدید، شرکت ساخت و توسعه زیرناهای حمل و نقل، نظام مهندسی ساختمان کشور، شهرداری و شورای شهر تهران حاضر بودند.

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.