| کد خبر: 146388 |

از سوی معاون اول رئیس جمهور انجام شد

◄ دستور جهانگیری برای افزایش ایمنی جاده‌ها

ناوگان حمل و نقل عمومی باید سرویس خوب و ایمن به مردم بدهد و این جزو سیاست‌های دولت است

تین نیوز

هرمز ذاکری معاون مرکز تدوین مقررات و ایمنی حمل‌ونقل وزارت راه‌‌و‌شهرسازی گفت: ناوگان حمل‌ونقل عمومی باید سرویس خوب و ایمن به مردم بدهد و این جزو سیاست‌های دولت است. ذاکری افزود: حمل‌ونقل عمومی با بروز این اتفاقات از مسائل عمومی به مسائل ویژه تبدیل می‌شود و در این مواقع است که مردم توجه‌شان به مسائل ایمنی و مقرارت راهنمایی و رانندگی و آموزشی جلب می‌شود. بروز این حوادث زنگ هشداری برای افرادی است که ایمنی در حمل‌ونقل را جدی نمی‌گیرند.

 معاون مرکز تدوین مقررات و ایمنی حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی افزود: در همه جای دنیا عکس‌العمل مردم در برابر این موضوعات یکسان است. سوانح جاده‌ای که در چند سال گذشته رخ داده نشان‌گر این موضوع است و سوانح اتوبوس حامل سربازان، دانشجویان و دانش آموزان نمونه‌هایی از این دست هستند. زمانی ایمنی جاده و راه در جامعه مورد بحث و توجه قرار می‌گیرد که شاهد چنین اتفاقاتی باشیم.

وی در ادامه تأکید کرد: ایمنی راه‌ها از برنامه‌های اولویت‌دار دولت است و آقای جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور دستور پی‌گیری و افزایش ایمنی جاده‌ها را داده‌اند، البته این موضوع، هر ماه در وزارتخانه طی جلسات منظمی بررسی می‌شود.

ذاکری خاطرنشان کرد: آقای جهانگیری در برنامه کاری دولت چند اولویت مشخص کرده‌اند که ایمنی راه‌ها یکی از این اولویت‌هاست. این موضوع از لایه‌های پایین جامعه تا سطح عالی مدیریت باید جدی گرفته شود  و از همه مهم‌تر اینکه برای کاهش تصادفات و افزایش ایمنی باید هماهنگی بین‌بخشی دستگاه‌های مختلف صورت گیرد. این‌که ما راه را از لحاظ مهندسی با کیفیت و بی‌نقص ایجاد کنیم ولی خودروی بی‌کیفیت و با ایمنی پایینی داشته باشیم و یا راننده از آموزش‌های کافی برخوردار نباشد و یا اینکه مقررات را جدی نگیریم باز نمی‌توان به هدف نهایی دست یافت. 

این کارشناس حوزه حمل‌و‌نقل جاده‌ای افزود: این یک پکیچ است که مدیریت ایمنی سازمان جهانگردی روی آن خیلی تأکید دارد و مدیریت راه و خودرو باید جدی‌تر گرفته شود و از قبل هم این موارد بوده ولی در این موقعیت زمانی به دلیل حساسیتی که به وجود آمده بیش‌تر به چشم می‌آید. 

وی اضافه کرد: در خصوص کاهش آمار تصادفات جاده‌ای باید بگویم چندین مؤلفه در سوانح نقش دارند که البته ما و هیچ نهاد دیگری نمی‌تواند از بروز این حوادث پیش‌گیری کند، به‌طور مثال اتوبوسی داشته‌ایم که به دره افتاده و یا واژگون شده است ولی به دلیل بسته بودن کمربندهای ایمنی همه سرنشینان آن سالم مانده‌اند. پس بهتر است ایمنی را از خودمان آغاز کنیم و شدت تصادف را کاهش دهیم.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.