| کد خبر: 140786 |

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

◄ پرداخت مطالبات پیمانکاران راه و شهرسازی در دست بررسی است

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازیدرخصوص پرداخت دیون پیمانکاران راه و شهرسازی گفت: دولت حدود 12میلیارد تومان به پیمانکاران در بخش‌های مختلف بدهکار است و بدهی‌های این وزارتخانه هم بخش کوچکی از این بدهی‌هاست .

تین نیوز

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی درخصوص پرداخت دیون پیمانکاران راه و شهرسازی گفت: دولت حدود 12میلیارد تومان به پیمانکاران در بخش‌های مختلف بدهکار است و بدهی‌های این وزارتخانه هم بخش کوچکی از این بدهی‌هاست.

آخوندی با اشاره به دریافت مطالبات پیمانکاران از خزانه دولت افزود: وزارتخانه مطالباتی دارد که با دریافت آن می‌تواند معوقات پیمانکاران را پرداخت کند. بدهی‌ های پیمانکاران با اسناد به خزانه ارائه شدند وتنها راهی که دولت پیش پای مجلس گذاشته است  این است که پیمانکارانی که تاییدیه و صورت وضعیت دارند می‌توانند به دولت معرفی شوند و مطالبات خود را دریافت کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: طرح‌هایی که ردیف اعتباری دریافت کرده و عملیات اجرایی آن آغاز شده است و در حال انجام مراحل خود هستند نگران نباشند چرا که دولت تمام تلاش خود رابرای تامین اعتبارات خواهد کرد.

وی با اشاره به عزم دولت برای پرداخت مطالبات تصریح کرد بخشی از بدهی‌های این وزارتخانه به پیمانکاران در قالب اخذ مجوز برای انتشار اوراق قابل معامله در بازار قابل پرداخت خواهد بود و بخشی دیگر هم با تهاتر با بانک‌های طرف قرار داد با پیمانکاران اجرا خواهد شد. وزیر راه و شهر سازی افزود: وزرات راه و شهرسازی برنامه عملیاتی خود برای دریافت بیش از 30 هزار میلیارد ریال اوراق از خزانه را طراحی کرده است.

در حال حاضر پیمانکاران راهسازی با ۳۰ درصد ظرفیت  فعالند و استقبال چندانی از این طرح خزانه اسلامی ندارند چرا که دولت از زمان تاریخ انتشار به این اوراق سود می‌پردازد نه از زمانی که مطالبات پیمانکاران به تعویق افتاده است و در این صورت پیمانکاران  معتقدند یک سال یا بیش از یک سال از حق‌شان ضایع می‌شود. 

   

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.