◄ چوپان دروغگو در واگن مترو
برخی از قطارهای مترو در سکوت کامل هستند و هیچ اطلاعاتی را منتشر نمی کنند.
برای اطلاع رسانی به مسافر مترو در داخل واگن ها، سیستم (Passenger Information System) PIS کار گذاشته می شود.
این سیستم علاوه بر اطلاع رسانی در محیط ایستگاه و روی سکو، در داخل واگن، شامل تابلوهایی است که ایستگاه فعلی و ایستگاه بعدی را نشان می دهند و شامل تعدادی پیام های صوتی (معمولا از پیش ضبط شده) است که در همه واگن ها قابل شنیدن است و همان اطلاعات ایستگاه فعلی و ایستگاه بعدی را اعلام و ایستگاه های تقاطعی را یاد آوری می کند. یک سیستم اطلاع رسانی مستقیم بین راهبر و مسافران هم برای مواقع ضروری و رساندن اطلاعات غیر روتین پیش بینی شده است.
در مترو تهران همین حداقل ها هم با کاستی زیاد ارائه می شوند. اطلاع رسانی ایستگاه ها (اعم از تابلو و بلند گو) به دفعات زیاد دارای اشتباه است و مسافران اگر در شلوغی قطار به پنجره ها سرک نکشند و تابلوهای ایستگاه را نگاه نکنند و یا از دیگر مسافران نپرسند، در ایستگاه اشتباهی پیاده شده و سردرگم می شوند. نتیجه این سردرگمی البته بد و بیراهی است که نثار کارکنان و مدیران مترو می کنند. گاهی نام ایستگاه های اعلام شده مربوط به خط دیگری است. برخی از قطارها هم در سکوت کامل هستند و هیچ اطلاعاتی را منتشر نمی کنند که این البته خسارتش کمتر است؛ این چوپان دروغگو اگر ساکت بماند و هیچ اطلاعاتی منتشر نکند خیلی محترم تر است تا اینکه اطلاعات نادرست منتشر و مردم را سردرگم کند.
لازم است که شرکت بهره برداری مترو فکری به حال این اطلاع رسانی مغشوش بکند.
* کارشناس حمل و نقل
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.