| کد خبر: 255987 |

◄ پیشنهادی برای آغاز حرکت مبارزه با اژدهای هفت‌سر فساد

با وجود سلامت اغلب کارکنان شهرداری برخی ماموران به دلیل حرص نیاز و ... با روش های متعدد و غالبا برگرفته از اطلاع ضعیف مراجعان از مقررات و قوانین یا فرصت کم و سایرتنگناها اقدام به بن بست نشان دادن مسیرها می نمایند.

تین نیوز
  • رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام (1402.01.15) شعار امسال را مهم و حساس خواندند و افزودند: انتخاب شعار اقتصادی به معنای بی اعتنایی به مسائل اجتماعی و فرهنگی نیست چرا که مشکلات اقتصادی از جمله تورم بالا باعث گسترش فقر و در مقابل افزایش تبعیض و ثروت های حرام می شود و ایجاد فساد بر فرهنگ و افکار و رفتار مردم هم اثر منفی می گذارد ... و فرمودند: فساد بیماری مهلک بسیار خطرناک و مُسری است که مردم را ناامید و میل به سلامت اخلاقی را کاهش می دهد.

  • ... در مسئله اقتصاد چند توصیه کلیدی هم هست. در راس این توصیه ها مبارزه با فساد است. مبارزه با فساد که در شعارهای رئیس جمهور محترم در دوران انتخابات و بعد از انتخابات هم وجود داشته همه ما هم به این معتقدیم واقعا. مبارزه با فساد کار لازمی است. البته کار بسیار دشواری است. مثل یک اژدهای هفت سر از همه طرف خطرش انسان را تهدید می کند.

حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار با کارگران (1402.02.09) وجود مصادیقی از مترفین و انسان های غرق در ثروت و فساد و غرور در جامعه را ناشی از قطع شدن ارتباط درآمد با کار و تلاش دانستند و افزودند: فرهنگ سازی در این زمینه کار بسیار دشوار و بلندمدت اما کاملا ضروری است و هر گام در مبارزه با فساد گامی در ایجاد این فرهنگ است.

رهبر انقلاب با اشاره به فرمان 20 سال پیش درباره ضرورت مبارزه همه جانبه با اژدهای هفت سر فساد فرمودند: اگر از آن زمان دولت ها و مسئولان اقدام می کردند امروز وضع بهتری داشتیم که امیدواریم دولت و مجلس این مبارزه را جدی دنبال کنند. ایشان نداشتن جرات مبارزه با مفاسد داخلی را موجب سلب شجاعت مبارزه با زورگویی های دشمن خارجی دانستند و افزودند: اگر مسئولی به عنوان مثال جرات مقابله با سواستفاده کنندگان از تجارت یا اعتبارات بانکی را نداشته باشد و با بدهکاران عمده بانکی مقابله نکند در مقابل خواسته های دولت زورگویی مثل آمریکا هم جرات مقابله نخواهد داشت...

   اواسط دهه 90 در ملاقات یکی از دوستان بازنشسته که قبلا مدیرکل یکی از وزارتخانه ها بودند صحبت پروانه ساخت پروژه ساختمانی در دست ایشان شد که گفتند شهرداری دو میلیارد تومان برای هزینه اعلام نمود که با آشنایی قبلی ایشان با شهردار منطقه و اجازه قانونی مبلغ مذکور 50 میلیون تومان کاهش یافت. چند روز بعد فردی ناشناس با ایشان تماس گرفت و پرسید اگر هزینه فوق بیش از 50 درصد کاهش یابد چه پاداشی برای آن خواهند پرداخت که با انکار ایشان مواجه شد (اگر امکانپذیر بود شهردار انجام می داد) با ادامه توضیحات با 200 میلیون پاداش (قیمت یک آپارتمان کوچک آن زمان) نهایتا پیشنهاد را پذیرفت.

با شنیدن این روایت به ایشان حکایت منزل پنجاه ساله مرحوم پدری را برای ایشان نقل کردم که از سال 84 همه خلافی ها رفع الزامات انجام و جریمه ها پرداخت شد ولی با وجود اعلام کتبی شهرداری مبنی بر صدور پایان کار با اتمام اقساط بدهی با انواع بهانه تراشی این کار انجام نشد و نهایتا با پیگیری مکرر چند سال قبل با ما تماسی گرفته شد که با مبلغی مشکل برطرف می گردد.

عرض کردم (مضمون) وقتی در پروژه ای مانند مورد شما درآمد شهرداری یک میلیارد تومان کاهش می یابد باید از صد نفر 10 میلیون تومان به زور گرفته شود که اسم آن را ضوابط و قوانین شهرداری می گذارند و کسی هم یارای دادخواهی از ایشان را ندارد.

با وجود سلامت اغلب کارکنان شهرداری برخی ماموران به دلیل حرص نیاز و ... با روش های متعدد و غالبا برگرفته از اطلاع ضعیف مراجعان از مقررات و قوانین یا فرصت کم و سایرتنگناها اقدام به بن بست نشان دادن مسیرها می نمایند که برای ما در اولین برخورد با فساد در اوایل دهه هفتاد (آغاز یکه تازی شهرداری) رخ داد  و مامور مراجعه کننده ساخت انباری را در طبقه همکف (طبق نقشه) ممنوع اعلام و پس از چند روز پیامی داد که مشکل با 20 هزار تومان رفع می شود که ما هزینه 200 هزار تومان جابجایی را پذیرفتیم (با وجود تنگنای مالی اغلب ساکنان که غالبا از معلمان خدوم و دلسوز بودند (تین نیوز/ کد خبر 241928).          

  • هرچند نباید از سایر عوامل زمینه ساز فساد مانند معیشت مسکن و ... غفلت نمود (تین نیوز / کد خبر 241928 و 253800 و 121415) ولی برای مبارزه با اژدهای هفت سر فساد و مهار این بیماری مسری پیشنهاد می گردد کلیه مدیران کل دولتی و بالاتر، شهرداران، اعضای شوراهای شهر و ... مشمول قانون از کجا آورده ای شده و اموال ایشان قبل و پس از دوران تصدی مورد ارزیابی قرار گیرد.

* کارشناس حمل و نقل

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.