◄ مسافران مترو باید چهار برابر شوند
وبلاگ محسن هاشمی- اولویت اصلی حوزه حملونقل در پایتخت توجه به مترو است. مترو تهران باید بتواند بیش از ۱۰ میلیون سفر شهروندان را پوشش دهد. در حالی که هماکنون حملونقل عمومی انبوهبر فقط ۵/۲ میلیون سفر را پوشش میدهد و این عدد در ۵ سال گذشته رشد چشمگیری نیافته است. باید ظرفیت مترو را به چهار برابر ظرفیت کنونی برسانیم تا مشکلات مربوط به ترافیک و آلودگی هوا قابلتحمل شود.
وبلاگ محسن هاشمی- اولویت اصلی حوزه حملونقل در پایتخت توجه به مترو است. مترو تهران باید بتواند بیش از ۱۰ میلیون سفر شهروندان را پوشش دهد. در حالی که هماکنون حملونقل عمومی انبوهبر فقط ۵/۲ میلیون سفر را پوشش میدهد و این عدد در ۵ سال گذشته رشد چشمگیری نیافته است. باید ظرفیت مترو را به چهار برابر ظرفیت کنونی برسانیم تا مشکلات مربوط به ترافیک و آلودگی هوا قابلتحمل شود.
توسعه متروی تهران در چند سال اخیر در بخش حفر تونل، به خاطر دستگاههای حفاری و سازنده تونل پیشرفتهای که در دهه قبل خریداری شده بود پیشرفت خوبی داشت، اما باید توجه کرد که حفر تونل تنها بخشی از عملیات احداث مترو است و فعالیتهای فراوان دیگری ازجمله تأمین تجهیزات ثابت و متحرک، نیرورسانی، تأمین واگن و کشنده، احداث ایستگاه و هواکشها، احداث پایانهها و اتصال آن به خطوط برای راهاندازی مترو ضروری است.
اگر خطوط مترو بدون این بخشها احداث و افتتاح شود، کارکرد قابلقبولی نخواهد داشت و نمیتواند ظرفیت جابهجایی مسافر را ارتقای جدی ببخشد. با توجه به شرایط موجود باید در چهار سال آینده برنامه فشردهای تهیه شود تا میزان حملونقل عمومی انبوهبر با تأمین امکانات، تجهیزات و زیرساختهای مورد نیاز دوبرابر شود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.