| کد خبر: 34127 |

ارتباط دو طرفه مراکز کنترل پرواز ایران و ترکیه برقرار شد

تین نیوز | با اعزام یك گروه كارشناسی و متخصص ایرانی از اداره‌کل ارتباطات و ناوبری شرکت فرودگاه‌های کشور مشکل ارتباطی مراكز كنترل پرواز ایران و تركیه برطرف و ارتباط مطلوب و ایمن ایجاد شد.

به‌گزارش  تین نیوز از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور؛ محمد امیرانی مدیرکل ارتباطات و ناوبری با بیان اینکه وجود و صحت عملكرد این ارتباط در روان سازی كنترل پروازها نقش حیاتی دارد٬ هدف از اعزام متخصصان ایرانی را بررسی شرایط موجود تجهیزاتی و سرویس‌دهی عملیات هوانوردی كشور تركیه عنوان و اظهار امیدواری کرد: در آینده بتوان به نحو مطلوبی ترافیك هوایی این دو كشور را در مرزهای هوایی مدیریت و كنترل کرد.

امیرانی اظهار داشت: با توجه به عدم ارتباط كلامی مناسب و عدم پردازش اطلاعات دیجیتالی طرح‌های پروازی OLDI بین مراكز كنترل پرواز ایران و تركیه كه از سال 2010 میلادی برنامه‌ریزی شده بود، بعد از سپری شدن مراحل مختلف و بررسی و آزمایشات فنی متعدد، مشخص شد كه مشكل در بخش تجهیزاتی مركز كنترل پرواز تركیه است.

وی ادامه داد: بر همین اساس گروه متخصصان اعزامی با نصب یك دستگاه voice gate way و تنظیم کردن پروتكل‌های مورد نیاز در مركز كنترل پرواز تركیه توانستند خط مستقیم دو طرفه بین دو كشور را برقرار کنند.
امیرانی همچنین از موفقیت آزمایش مبادله یك نوع پیام طرح پروازی در ۱۲ آذر خبر داد و گفت: با این موفقیت امكان تبادل اطلاعات دیجیتالی نیز برقرار شد.

به گفته وی وجود این خط مستقیم دوطرفه برای ارتباط سریع در بخش هوانوردی بسیار مهم بوده به‌طوری كه تحویل پروازهای عبوری بین دو كشور را تحت تاثیر جدی قرار می‌دهد.

گفتنی است؛ در جریان سفر گروه اعزامی به ترکیه٬ از تجهیزات و سامانه‌های مراكز كنترل پرواز فعلی و جدید، تجهیزات و بخش‌های شبیه‌ساز برج، تقرب و ACC و همچنین یكی از سایت‌های راداریMSSR-Mode-S  تركیه بازدید شد و طرفین در خصوص مباحث آموزش‌های تخصصی، تامین تجهیزات، نحوه نگهداری و تعمیر گفتگو کردند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سنه گوربان 0 0

    خوب خدا را شکر که حالا صدامون به ترکیه و متقابل می رسد می شه بفرمائید تا حالا چگونه ترافیک را با آنکارا هندل می کردید؟ پیام های اضطراری ماهواره ای را چگونه دریافت می کردید؟ الحمد لله همه چیز درست شد پس لطفا یک کلاس زبان ترکی هم بگذارید لطفا بفرمائید چه چیزهائی را اصلاح نمودید و نفرمائید ما ارتباط را وصل کردیم