| کد خبر: 271872 |

◄ سفر با هواپیما لوکس و خارج از توان مردم است

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر سفرهوایی تهران با تاکید بر اینکه ایرلاین ها باید هزینه های دلاری بپردازند گفت: عمر ناوگان هواپیما ایران ۲۶ سال است و خیلی از کشورها اجازه ورود هواپیماهایی با عمر بالای ۱۵ سال را به فرودگاه های خود نمی دهند.

تین نیوز

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر هوایی تهران با تاکید بر اینکه ایرلاین ها باید هزینه های دلاری بپردازند گفت:  عمر ناوگان هواپیما ایران ۲۶ سال است و فرودگاه خیلی از کشورها اجازه ورود هواپیمای بالای ۱۵ سال را نمی دهد.

به گزارش تین نیوز، امیرپویان رفیعی شاد، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر هوایی تهران با اشاره به اینکه ۲۹ درصد افزایش قیمت بلیت برای امسال مطرح بود، گفت: هنوز مشخص نیست چه تصمیمی گرفته شود. در هر حال هزینه های هواپیمایی با دلار است و ناچار به افزایش قیمت هستند.

هزینه شرکت های هواپیمایی با دلار است

وی با اعلام اینکه ما هنوز منتظر اعلام سازمان هواپیمایی کشوری برای افزایش نرخ هستیم، افزود: ما در کشور یک تورم متداوم داریم و بر روی هزینه حمل و نقل از مترو تا هواپیما اثر گذاشته است. ایرلاین ها در مقابل تورم توان دفاع ندارند و باید هزینه های دلاری بپردازند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر هوایی تهران با اشاره به اینکه سفر هوایی در حال لوکس شدن است، تصریح کرد: میزان درآمد مردم با توجه به هزینه های روزمره آنها، هواپیما را به یک پدیده لوکس تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید:

کمبود هواپیما و شمار زیاد ایرلاین ها!

هواپیما با عمر 15 سال اجازه ورود به فرودگاه را ندارند!

وی درباره عمر ناوگان هواپیمایی کشور اذعان داشت: در دنیا یک استاندارد برای عمر هواپیما وجود دارد که با استاندارد های ایران خیلی تفاوت دارد. اگر هواپیماهای جدیدشان با عمر ۲۵ سال بیاید هم فایده ندارد. در حال حاضر عمر ناوگان هواپیما ایران ۲۶ سال است و خیلی از کشورها اجازه ورود هواپیماهایی با عمر بالای ۱۵ سال را به فرودگاه های خود نمی دهند. در معیار های جهانی هم میانگین ۱۵ تا ۲۰ سال است. شرایط در کل سخت است و یک قطعه کوچک هواپیما را با ۵ رابط می خریم و قیمت چندبرابر قیمت جهانی پول می دهیم.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر سفرهوایی تهران در پایان تاکید کرد: تا زمانیکه تحریم ها وجود دارد، چالش هواپیما و تعمیرات وجود دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.