| کد خبر: 28636 |

مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی در گفتگو با تین نیوز تشریح کرد:

◄ لزوم توسعه گردشگری هوایی در تبریز / اولین باند بتنی کشور، آماده بهره برداری است

تین نیوز | مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اینکه رایزنی ها و اقدامات لازم برای توسعه گردشگری هوایی در استان تبریز در حال انجام است، گفت: اولین باند بتنی کشور، در فرودگاه تبریز آماده بهره برداری است.

مصطفی صفایی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با بیان اینکه اولین باند بتنی کشور، در فرودگاه تبریز به بهره برداری خواهد رسید، گفت: این پروژه از سال 91 آغاز و اکنون آماده بهره برداری است.

وی با اشاره به اینکه برای پروژه باند بتنی فرودگاه تبریز، به همراه سيستم روشنايي CAT2 (تجهیزات روشنایی روز) حدود 40 میلیارد تومان، اعتبار هزینه شده است، تصریح کرد: پیش از این، سیستم روشنایی CAT2 فقط در فرودگاه امام نصب شده بود و فرودگاه تبریز، دومین فرودگاه مجهز به این سیستم خواهد بود.

مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان‌ شرقی، به پروژه‌های عمرانی در حال اجرا در فرودگاه تبریز اشاره کرد و گفت: پروژه های ترمینال خارجی و پارکینگ تا سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

صفایی افزایش تعداد پروازها و ایجاد مسیرهای جدید پروازی را از جمله برنامه‌های فرودگاه تبریز و شرکت‌های هواپیمایی مستقر در این فرودگاه دانست و تصریح کرد: در حال حاضر پیگیر جدی برای افزایش پرواز برای مسیرهای اهواز، اصفهان و شیراز هستیم.

وی ادامه داد: به منظور برقراری پرواز جدید در مسیرهای دبی و قشم با شرکت‌های هواپیمایی وارد مذاکره شده‌ایم.

مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: با توجه به وجود آب و هوای معتدل در ایران، بیشتر گردشگران کشورهای عربی، تمایل دارند در فصول گرم سال به ایران سفر کنند، لذا به منظور توسعه گردشگری هوایی در استان تبریز، جلسات متعددی با سازمان میراث فرهنگی داشتیم و اقدامات لازم در این زمینه در حال انجام است.

وی در پایان گفت: در حال حاضر از فرودگاه بین‌المللی تبریز پروازهای خارجی به مسیرهای ترکیه، آذربایجان، عراق و عربستان و پروازهای داخلی به مسیر های تهران، مشهد، اصفهان، اهواز، شیراز، بندرعباس، عسلویه، کیش و کرمان برقرار است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • تبریز پور 0 0

    آقای صفائی بجنبید شما اول شوید چون مدیر کل مازندران نیز می خواهد اولین باند بتنی را در رامسر افتتاح نماید عقب نمانید البته به نظرم شما چند سالی مدیر فرودگاه نوشهر بودید پس توی این دوی امدادی موفق باشید بعد این باند بتنی شما در تبریز می تواند تائیدیه انجمن بتن ایران را بگیرد فاصله بین پلیت های بتنی را چگونه پر کردید فصل سرما دارد می آید پروژه CAT۲ روشنائی هم که د رحال اجرا است پارکین فرودگاه هم که یکبار توسط پیمانکار زمین گذاشته شده بود و کانون بازنشستگان شروع کردند چقدر من منفی گرا هستم راستی ILS بوشهر را که آوردند اونجا توانست رضایت پرواز فلایت چک را جلب نماید