| کد خبر: 170173 |

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰:

◄ سانحه تهران-یاسوج بیشتر عملیات تروریستی عمدی را تداعی می‌کند

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از مغایرت نتایج بررسی علت سانحه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج این کمیسیون و گزارش سازمان هواپیمایی انتقاد کرد و از ارائه گزارش مجلس به صورت مستقل خبر داد.

تین نیوز

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از مغایرت نتایج بررسی علت سانحه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج این کمیسیون و گزارش سازمان هواپیمایی انتقاد کرد و از ارائه گزارش مجلس به صورت مستقل خبر داد.

بهرام پارسایی

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، بهرام پارسایی  از عدم استقلال کمیته بررسی  این سانحه سخن گفت و ادامه داد: کمیته اصل 90 قطعا نتایج کارشناسی خود را که با گزارش اعلامی از سوی کمیته بررسی سانحه متفاوت است به قاضی پرونده اعلام خواهد کرد.

او در ادامه تاکید کرد: بررسی سانحه هواپیمای ATR تهران یاسوج که باید مستقل باشد به دلیل اینکه رئیس آن از سوی سازمان هواپیمایی کشور منصوب شده از استقلال خارج‌شده است.

این عضو مجلس اظهار کرد: این کمیته بررسی این سانحه برخلاف قانون تاکنون هیچ‌گونه همکاری با کمیسیون اصل ۹۰ نداشته است.

او تاکید کرد: قرار بود نماینده کمیسیون در جلسات بررسی حضورداشته باشند اما به جز جلسه‌ای که با حضور تیم اعزامی از فرانسه با فشار کمیسیون برگزار شد نمایندگان کمیسیون به هیچ جلسه دیگری دعوت نشدند.

پارسایی گفت: در همان یک جلسه شرکت ATR  عدم رفع نقص سیستم یخ‌زدایی هواپیما از طرف شرکت هواپیمایی آسمان را پذیرفته است.

او به اظهارات مدیرکل دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری گفت: اگر بگوییم خلبان عمدا هواپیما را به کوه کوبیده است منطقی‌تر از انتساب هفت خطا در یک پرواز به یک خلبان باتجربه خواهد بود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اذعان داشت: گزارش ارائه شده از سوی رئیس کمیته بررسی سانحه هواپیمایی تهران یاسوج بیشتر یک عملیات تروریستی که عمدا صورت گرفته را در ذهن تداعی می‌کند.

پارسایی عامل اولیه سقوط را کسانی دانست که با بدی آب‌وهوا به خلبان اجازه پرواز داده‌اند و گفت: به نظر می‌رسد کمیته مزبور در ارائه دلایل دستپاچه شده، همچنان که در گزارش آن‌ها تناقض دیده می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.