| کد خبر: 164553 |

◄ برقراری پروازهای منطقه‌ای میان پاکستان و 4 شهر سیستان‌وبلوچستان

مسافران پاکستان می‌توانند از طریق شهرستان‌های چابهار، زاهدان، ایرانشهر و زابل با خطوط هوایی به سایر نقاط ایران سفر کنند.

تین نیوز

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس توافقات انجام‌شده با مقامات پاکستانی، مسافران این کشور می‌توانند از طریق شهرستان‌های چابهار، زاهدان، ایرانشهر و زابل با خطوط هوایی به سایر نقاط ایران سفر کنند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، سید دانیال محبی اظهار داشت: با مقامات پاکستان توافق شد که پروازهای منطقه‌ای برقرار شود به این صورت که مسافران این کشور از مبدأ به چابهار، زاهدان، ایرانشهر یا زابل عزیمت کرده و از این مسیرها با خطوط هوایی به دیگر مقاصد خود سفر کنند.

وی بابیان اینکه پاکستان در حوزه هوایی فرودگاه‌های مناسبی در شهرهای لاهور، کراچی، کویته و اسلام‌آباد دارد افزود: ظرفیت‌های فراوانی برای عزیمت مسافران و گردشگران مذهبی و فرهنگی پاکستان به ایران از طریق سیستان و بلوچستان وجود دارد.

وی با اشاره به سفر خود به پاکستان گفت: بیشترین موضوعات این سفر مرتبط با ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در حوزه حمل‌ونقل و گردشگری بود.

وی همچنین راه‌اندازی کریدور ترانزیتی پاکستان، ایران و ترکیه را از دیگر توافقات میان ایران و پاکستان ذکر کرد.

محبی با اشاره به اینکه سالانه بیش از 200 هزار مسافر و زائر پاکستانی از طریق مرز سیستان و بلوچستان وارد این استان می‌شوند گفت: یکی از پیشنهادات طرف پاکستانی جابجایی تعدادی از مسافران و زائران از راه دریایی بود که مقرر شد در خصوص راه‌اندازی خط دریایی چابهار به کراچی، برنامه‌ریزی و اقدامات لازم انجام شود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همچنین نوسازی مسیر ریلی ایران و پاکستان به‌منظور احیای خط مسافری زاهدان به کویته و ارتقا کیفیت خط ریلی برای گسترش حمل‌ونقل کالا از مسیر ریلی از دیگر توافقات عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران با طرف پاکستانی بوده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.