| کد خبر: 164277 |

◄ اعتصاب کارکنان «لوفت‌هانزا» و «ایرفرانس» اروپا را به هم ریخت

اعتصاب کارمندان دو شرکت هوایی بزرگ اروپا مسافران زیادی را در این قاره دچار مشکل و سردرگمی کرده است.

تین نیوز

اعتصاب کارمندان دو شرکت هوایی بزرگ اروپا مسافران زیادی را در این قاره دچار مشکل و سردرگمی کرده است.

به گزارش دویچه‌وله، اعتصاب کارمندان لوفت‌هانزا و ایرفرانس در اروپا روز گذشته باعث لغو نیمی از پروازهای این دو شرکت هواپیمایی شد.

لوفت‌هانزا، بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی آلمان، اعلام کرد که نیمی از پروازهایش در روز سه‌شنبه ۱۰ آوریل به دلیل اعتصاب کارمندان لغو شده است.

دفتر لوفت‌هانزا روز دوشنبه در فرانکفورت اعلام کرد که سه‌شنبه در چهار فرودگاه بزرگ آلمان در شهرهای فرانکفورت، مونیخ، کلن و برمن به‌جای ۱۶۰۰ هواپیما تنها حدود ۸۰۰ هواپیما به‌سوی مقصدشان به پرواز درآمدند.

گفته می‌شود که ۵۸ برنامه سفر هوایی با مسافت دور نیز در فهرست اعتصاب قرار دارند و درمجموع ۹۰ هزار مسافر از سفر خود بازخواهند ماند. قرار است این اعتصاب فقط برای یک روز باشد و از روز چهارشنبه برنامه پرواز هواپیماهای این شرکت به‌طور عادی ادامه یابد.

اعتصاب‌کنندگان خواستار شش درصد اضافه‌حقوق هستند و دو دوره مذاکره سندیکای کارگری وردی آلمان با کارفرمایان تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

ایرفرانس نیز اعلام کرده که روز سه‌شنبه حدود یک-چهارم پروازهای این شرکت لغو شده است. ۳۵ درصد خلبان‌ها و ۲۰ درصد کارمندان این شرکت در این روز سرکارشان حاضر نشوند.

به گزارش ایسنا، این سومین روز اعتصاب در ایرفرانس از پایان ماه فوریه تاکنون است. کارمندان این شرکت هوایی نیز خواستار شش درصد اضافه‌حقوق هستند اما روسای این شرکت چنین درخواستی را به دلیل شرایط رقابتی کنونی ناممکن می‌دانند و اعلام کرده‌اند که حاضرند تنها یک درصد به حقوق کارمندان‌ بی‌افزایند.

روز چهارشنبه (۱۱ آوریل) و همچنین روزهای ۱۷، ۱۸، ۲۳ و ۲۴ ماه مه نیز قرار است اعتصاب کارمندان ایرفرانس، ادامه یابد.

با توجه به گستردگی خدمات هوایی این دو شرکت در سراسر اروپا مسافران در فرودگاه‌ها سرگردان‌اند. این اعتصابات به‌طور تقریبی روزانه 25 میلیون یورو به هر شرکت خسارت وارد می‌کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.