| کد خبر: 147518 |

در پنل تخصصی ترافیک هوایی و عبور پروازهای قطری از آسمان ایران عنوان شد

◄ ایران توان کنترل ترافیک 700 پرواز روزانه را دارد

در کشور حدوداً روزانه بین 300 تا 350 پرواز از آسمان ایران عبور می‌کنند، این در حالی است که در ابتدای بحران پروازهای قطری 300 پرواز روزانه ایران به 600 پرواز رسید و این موضوع حجم کار بسیار بالا و همدلی بسیاری را می‌طلبید.

تین نیوز

پنل تخصصی ترافیک هوایی و عبور پروازهای قطری از آسمان ایران در حاشیه نمایشگاه حمل و نقل هوایی و تجهیزات فرودگاهی «ایروپرشیا» برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز، این پنل تخصصی توسط کارشناسان و کنترلرهای اداره کل کنترل ترافیک هوایی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برگزار شد و تمام زوایای بحران پروازهای قطری که در اوایل سال جاری رخ داد و در نهایت آسمان ایران به روی پروازهای این کشور باز شد مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این پنل، مدیرکل کنترل ترافیک هوایی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران از تمام شرکت‌کنندگانی که در این نمایشگاه حضور داشتند تقدیر و تشکر کرد و گفت: قرار است در این نشست تخصصی نگاهی به وضعیت عبوری پروازهای قطری از روی آسمان ایران داشته باشیم؛ چندی پیش کشورهای عربستان، امارات، بحرین فضای آسمان خود را به روی پروازهای قطری بستند و پس از آن موج پروازهای قطری به روی اسمان کشور سوق داده شد.

وی در ادامه گفت: با بسته شدن آسمان چند کشور بر روی پروازهای قطری تنها راه برون‌رفت از این بحران آسمان ایران بود که در این راستا همکاران بنده در مرکز کنترل ترافیک هوایی برای سربلند بیرون آمدن از این حجم ترافیک پروازی از آسمان کشور بسیار تلاش کردند.

در ادامه یکی از کنترلرهای پرواز عنوان کرد: در کشور حدوداً روزانه بین 300 تا 350 پرواز از آسمان ایران عبور می‌کنند، این در حالی است که در ابتدای بحران پروازهای قطری 300 پرواز روزانه ایران به 600 پرواز رسید و این موضوع حجم کار بسیار بالا و همدلی بسیاری را می‌طلبید.

وی با بیان اینکه تمام این پروازها با همدلی، همیاری و افزایش تجهیزات، هدایت و کنترل شد عنوان کرد: درست است که تعداد ترافیک پروازی روزانه ایران بین 300 تا 350 پرواز است اما ما با افتخار می توانیم بگوییم که تا 700 پرواز را به صورت ایمن هدایت و کنترل خواهیم کرد و این توانایی در همکاران ما وجود دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.