| کد خبر: 144441 |

◄ الحاق دانشکده هواپیمایی به سازمان هواپیمایی؛ مثبت یا منفی؟

دانشکده هواپیمایی حتی باید از سازمان هم جدا شده و زیر مجموعه وزارت علوم شود چرا که کار سازمان هواپیمایی آموزش، آن‌هم در سطح کاردانی یا کارشناسی نیست.

تین نیوز

 

 انتزاع دانشکده هواپیمایی از شرکت فرودگاه‌ها و الحاق آن به سازمان هواپیمایی موضوعی بود که چند روز پیش در یک گروه مجازی مرتبط با هوانوردی توسط کارشناسان این حوزه مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

به گزارش تین‌نیوز، در حالی که برخی کارشناسان این حوزه معتقدند در پشت این تصمیم مطالعهای تطبیقی انجام و بر اساس نتایج آن مطالعه، اقدام شده است، اما برخی دیگر نیز بر این باورند که این اقدام  فقط یک بازی بوروکراسی و دعوا بر سر فربه شدن ساختار سازمان هواپیمایی است که با این کار چابکی خود را از دست خواهد داد و در نهایت  تاثیری در وضعیت  دانشکده نداشته و کیفیت آموزش هم تغییری نخواهد کرد.

به اعتقاد آنان دانشکده هواپیمایی حتی باید از سازمان هم جدا شده و زیر مجموعه وزارت علوم شود چرا که کار سازمان هواپیمایی، آموزش، آن‌هم در سطح کاردانی یا کارشناسی نیست.

برخی دیگر از کارشناسان هوانوردی نیز معتقدند دانشکده هواپیمایی در چند سال اخیر به لحاظ درجه اعتبار  تنزل رتبه داشته و یک مدرسه آموزش عالی چه بخشی از ساختار شرکت فرودگاه‌ها باشد و یا بخشی از ساختار سازمان هواپیمایی تفاوتی در  خروجی‌های دانشکده نخواهد داشت.

برخی کارشناسان نیز بر این باورند که در ٣٩ سال گذشته به طور معمول تغییرات در جهت بهبود وضعیت نبوده و فقط در راستاى منافع عده‌اى انجام شده و بر این اساس این دانشکده زیر مجموعه هر ارگانی باشد، مهم  دانش آموختگانی هستند که از این مرکز فارغ‌التحصیل می‌شوند و این در حالی است که این مرکز هم همانند اکثر ارگان‌هاى آموزشى فقط مدرک صادر می‌کند.

به گزارش تین‌نیوز، کارشناسان دیگری نیز معتقدند این اقدام به لحاظ برخی شرایط، بسیار عالی و ایده‌آل است از جمله این‌که با یک مطالعه جامع و منطبق بر تامین نیازهای فنی و تخصصی همهجانبه هوانوردی و هواپیمایی سیویل و با ملاحظه و رعایت مقررات ایکائو، منجر به ارایه طرح اهداف، برنامه‌ها وتامین وتجهیز امکانات روز و ...باشد.

به اعتقاد آنان، با توجه به وظایف ذاتی هواپیمایی کشوری این اتصال بدیهی و انتزاع اولیه‌اش بسیار نادرست بود و در صورت تجزیه و تحلیل تخصصی مشکلات، مشخص می‌شود اکثریت قریب به‌اتفاق سوانح، ایرلاین‌های بدون مطالعه ایجاد شده، فرودگاه‌های غیر ضروری ساخته شده و سرمایه‌گذاری‌های بیهوده و...ناشی از نبود مرکزیت مقید به رعایت اکید قوانین و مقررات هواپیمایی سیویل بوده و امید است که این انتزاع صوری نبوده وحداقل قسمتی از آن به استقلال قانونی آموزش هوایی وهواپیمایی بینجامد.

 

 

 

 

 

 

برخی دیگر از کارشناسان نیز بر این باورند که این انتزاع تاثیری در رشد و توسعه دانشکده  نخواهد داشت چرا که اکنون شرایط مالی سازمان به نوعی درآمد به هزینه شده و قطعا از دانشکده به عنوان منبع درآمد استفاده خواهد کرد و اوضاع بدتر از قبل خواهد شد.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • الهی نیا 0 0

    باسلام
    متاسفانه طی چند دهه اخیر، دانشکده هواپیمایی مثل یک توپ درحال پاس کاری بین برخی ارگان‌ها و بین الگوهای مختلف اداری اجرایی بوده.
    تشکر میکنم که بطور موجز و چکیده از زوایای مختلف، موضوع رو بیان کردید.
    پیشنهادم اینه باتوجه به اهمیت موضوع در تربیت نسل آینده نیروی انسانی این صنعت، این مسئله در یک میز گرد با حضور طرف های مرتبط بررسی بشه
    امید که خروجی اون یک الگوی صحیح برای تعریف جایگاه و نظام مدیریتی دانشکده باشه.