| کد خبر: 135062 |

ساخت دستگاه بازرسی غیرمخرب برای تشخیص خوردگی درپره بالگرد

پژوهشگران داخلی با تکیه بر دانش بومی و با حمایت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی موفق به طراحی و ساخت نخستین دستگاه بازرسی غیرمخرب برای تشخیص خوردگی در پره بالگرد شدند.

تین نیوز

پژوهشگران داخلی با تکیه بر دانش بومی و با حمایت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی موفق به طراحی و ساخت نخستین دستگاه بازرسی غیرمخرب برای تشخیص خوردگی در پره بالگرد شدند.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پژوهشگران داخلی با حمایت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی، پس از تحقیقات و آزمایشات متعدد، موفق به ساخت دستگاهی شدند که با بررسی پره های بالگرد، خوردگی احتمالی را گزارش می کند و پیش از بروز مشکل جدی ناشی از این خوردگی، فرصت رفع این مشکل را دراختیار کاربر قرار می دهد.
خوردگی، به معنای تخریب یا فاسد شدن یک ماده در اثر واکنش با محیط است که از جمله مهمترین عوامل تخریب، تجهیزات صنعتی و خانگی است که هزینه‌های سرسام‌آوری به همه صنایع تحمیل می کند.


برای نمونه پس از تحقیقی که در سال 2002 در آمریکا صورت گرفت، مشخص شد که خوردگی، سالانه 300 میلیارد دلار معادل 3/2 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور به صنایع خسارت وارد می کند که آمار بالای این خسارت نشان از اهمیت فوق العاده زیاد تشخیص سریع خوردگی می دهد.


صنعت هوایی نیز از این آفت، مصون نیست و عدم تشخیص سریع خوردگی می تواند خسارت های مالی و حتی جانی زیادی را به بار آورد. در سال 1992 سقوط هواپیمای بوئینگ 747 در هلند موجب کشته شدن 400 نفر در داخل هواپیما و 50 نفر بر روی زمین شد که بررسی ها، علت حادثه را جدا شدن موتورهای 3 و 4 هواپیما به دلیل خستگی خوردگی مشخص کرد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.