| کد خبر: 134498 |

◄ چند پرسش در مورد خرید هواپیما

تین نیوز

 رفع تحریم فروش هواپیما به ایران بزرگ‌ترین دستاورد برجام بود. صنعت هوایی یکی از فاکتورهای مهم پیشرفت در کشور است و همین هم شد که بازسازی این صنعت در اولویت‌های دولت یازدهم قرار گرفت. هرچند پس از این دستاورد رسانه‌های مخالف دولت و منتقدان این موضوع را به نقد کشیده‌اند اما تاثیر مستقیم این موضوع با ورود هواپیماهای جدید را در فرودگاه‌ها و بین خدمه پرواز و مسافرانش به خوبی می‌توان احساس کرد... 

 

کسانی که این‌روزها سوار بر هواپیماهای جدید می‌شوند بدون‌شک به دستاورد کشورشان افتخار خواهند کرد. کشوری که بعد از سه‌دهه تحریم حالا به پشتوانه دوران پسابرجام ناوگان هوایی کشور را احیا کرده است. همان ناوگانی که به دلیل تحریم‌های بین‌المللی ناچار بود از هواپیماهای روسی و از رده خارج‌شده استفاده کند...

 

مطالب بالا بخش کوتاهی از گزارش مفصل روز نو در مورد نوسازی ناوگان هوایی کشور بود که چندی پیش منتشر شد که پس از انتشار این خبر در پایگاه خبری – تحلیلی صنعت حمل‌ونقل، تین‌نیوز؛ یکی از کاربران پیامی ارسال کرد که در ادامه می‌خوانید.

 

این کاربر در پیام خود عنوان کرده است: نیاز به نوسازی ناوگان هوایی ایران، امری واضح است! اما این‌که این روند چگونه طی شود، چه هواپیمایی از چه برندی و در چه کلاسی و در چه تعدادی باید خریداری شود، چقدر انتقال تکنولوژی شود و چقدر در صنعت هوایی داخلی سرمایه‌گذاری شود و در مقابل، چقدر در صنعت ریلی سرمایه گذاری شود و سوالاتی از این دست، مواردی است که باید پاسخ داده شود.


وی در ادامه این پرسش را مطرح کرده است که آیا نمی‌شد با بوئینگ قرارداد نبست تا با کوچکترین تحریم، ناوگان‌مان زمین‌گیر نشود؟ آیا ممکن نیست بعد از تحویل بوئینگ‌ها ما باز تحریم شویم؟

 

این کاربر افزوده است: آیا ممکن نبود قرارداد با ایرباس به شرط مونتاژ یکی از مدل‌های سفارش داده شده در شرکت هواپیماسازی ایران، باشد؟

 

در ادامه پیام این کاربر آمده است: آیا همه ۱۸۰ فروند هواپیما مسافری جت سفارش داده شده در مسیرهای خارجی استفاده خواهند شد و هواپیماهای قدیمی در پروازهای داخلی یک تا دو ساعته خواهند بود؟ آیا ۱۷ برابر سرمایه‌گذاری که تا الان در خرید هواپیما شده، مثل یک میلیارد دلار پیش پرداخت به ایرباس، در صنعت ریلی و جاده ای هزینه شده؟ و... .

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حسین 0 0

    من از تین نیوز خواهش دارم با دعوت از دو کارشناس صنعت هوایی (نه کسانی که در ایرلاین ها فعال بودند و از صنعت ساخت هواپیما سر در نمی‌آورند) که یک کارشناس موافق خرید های انجام شده باشد و یک کارشناس منتقد ، جواب این سوالات مطرح شده را بدهند!
    طبعا کارشناس منتقد هم قبول دارد خرید هواپیما لازم است اما نقد اصلی بر نحوه خرید هست!
    مثلا چرا ATR ها به آسمان داده نشد و آیا به هما تحمیل شد؟
    آیا زیرساخت های آسمان که ATR دارد مناسب تر از هما نیست که دهه هاست هواپیما توربوپراپ نداره؟