| کد خبر: 130964 |

افتتاح ۵ هزار و ۲۰۰ کیلومتر خط‌هوایی جدید در آسمان کشور؛

◄ ترانزیت هوایی در ایران رونق گرفت

مدیرکل دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی افتتاح ۵ هزار و ۲۰۰ کیلومتر خط‌هوایی جدید در آسمان کشور را گامی مهم و استراتژیک برای جذب و افزایش ترانزیت پروازهای عبوری از فضای کشور دانست.

تین نیوز
مدیرکل دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی افتتاح ۵ هزار و ۲۰۰ کیلومتر خط‌هوایی جدید در آسمان کشور  را گامی مهم و استراتژیک برای جذب و افزایش ترانزیت پروازهای عبوری از فضای کشور دانست.

 

به گزارش تین‌نیوز، مهدی صفری مقدم گفت: این اقدام بسیار مثبت و مبارک و گامی مهم و استراتژیک برای جذب و افزایش ترانزیت پروازهای عبوری از فضای کشور و بالفعل کردن پتانسیل قابل توجه درآمدزایی است که این بخش می‌تواند برای کشور داشته باشد. 

 

وی با بیان این‌که باید به مدیریت عالی وزارت راه و شهرسازی و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برای این اقدام بسیار مهم تبریک گفت، اظهار داشت: سال‌ها متخصصین مراقبت پرواز و مدیریت ترافیک هوایی انتظار تحقق این امر را داشتند که می‌تواند علاوه بر کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی افزایش ایمنی،  ظرفیت و تسهیل جریان ترافیک هوایی کشور را به دنبال داشته باشد.

 

این کارشناس حوزه حمل‌ونقل خاطرنشان کرد: البته برای جذب و افزایش ترانزیت پروازهای عبوری این تازه اولین گام است و باید اقدامات تکمیلی در زمینه استقرار رویکردهای نوین مدیریت فضا (ASM) و مدیریت جریان ترافیک (ATFM)، سیاست‌های بازاریابی و قیمت‌گذاری منعطف و رقابتی عبور از فضای کشور، ایجاد سامانه‌های ارتباطی و نظارتی مکمل زیرساخت‌های کنونی کشور ( CPDLC، Data Link ،ADS-B) و تعامل نزدیک و سازنده با بازیگران بین‌المللی مانند IATA، CANSO و ACI و ... صورت پذیرد.

 

صفری مقدم تاکید کرد: اما به هر حال برداشتن این گام مهم و کلیدی شایسته تقدیر است و امیدواریم اقدامات بعدی نیز برای بالفعل کردن پتانسیل‌های ترانزیتی کشور در این بخش هرچه سریع‌تر در دستور کار قرار  گیرد.

 

افتتاح ۵ هزار و ۲۰۰ کیلومتر خط‌هوایی جدید در آسمان کشور خبری بود که در نیمه‌های اردیبهشت امسال منتشر شد و همزمان با این افتتاح،  مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی‌کشور خبر داد که پس از این صد در صد ترافیک هوایی فضای کشور در مسیرهای مستقیم و یک طرفه و با استفاده از فناوری‌RNAVانجام و بالغ ۶۰ درصد ترافیک داخلی و بین‌المللی‌در موقعیتی قرار می‌گیرند که می‌توانند از فناوری نوین RNAV که دقیق‌ترین شیوه برای ناوبری هوایی است استفاده کنند.

 

 رحمت‌الله مه‌آبادی این اتفاق  را یکی از بزرگترین رویدادهای تاریخ حمل‌ونقل هوایی ایران دانست که در قالب بخش دوم فاز اول مدیریت آسمان ایرانشهر به بهره‌برداری رسیده و تحولی بزرگ را در شرکت ناوبری هوایی ایران رقم خواهد زد.

 

مه آبادی همزمان با این افتتاح، همچنین با بیان این‌که در بخش اول این طرح که سال ۹۴ اجرایی شد ۷ هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه هوایی جدید افتتاح شد، از افتتاح  ۲ هزار کیلومتر راه هوایی جدید نیز در سال 95 خبر داد و خاطرنشان کرد:  امروز نیز ۵ هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه هوایی جدید در فضای کشور افتتاح شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.