| کد خبر: 264544 |

مجوز مرز دریایی بندر چارک صادر شد

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های سازمان منطقه آزاد کیش گفت: با ایجاد و تکمیل زیرساخت ها در ۲ سال گذشته، بندر چارک موفق به دریافت مجوز مرز دریایی از سوی کارگروه ویژه مرز دریایی استان هرمزگان شد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های سازمان منطقه آزاد کیش گفت: با ایجاد و تکمیل زیرساخت ها در ۲ سال گذشته، بندر چارک موفق به دریافت مجوز مرز دریایی از سوی کارگروه ویژه مرز دریایی استان هرمزگان شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، عزت الله محمدی با اعلام این خبر اظهار کرد: سیاست سازمان منطقه آزاد کیش توسعه بنادر زیر مجموعه خود در راستای ابلاغ سیاست های کلی توسعه دریا محور از سوی مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به برگزاری نشست کارگروه ویژه مرز دریایی در بندرعباس، بیان کرد: در این نشست طرح توجیهی فنی بندرچارک به منظور اعطای مرز مجاز دریایی بررسی و این بندر تخصصی به عنوان مرز رسمی مصوب شد.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: این نشست با دستورکار بررسی طرح فنی توجیهی بندرخمیر، چارک و سیریک به منظور اعطای مرز مجاز دریایی با حضور اعضا برگزار و تصمیمات لازم برای تحقق این امر اخذ شد و مصوبات برای طی مراحل نهایی و اخذ مجوز هیات وزیران به تهران اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به حجم سرمایه گذاری بالای سازمان منطقه آزاد کیش در بندر چارک، گفت: سرمایه گذاری انجام شده سبب توسعه اقتصادی این منطقه و تاثیر مثبت بر وضعیت اشتغال و معیشت ساکنان مناطق همجوار خواهد بود؛ همچنین با دریافت مجوز مرز دریایی و استقرار گمرک، اداره گذرنامه و سازمان بنادر و دریانوردی، امکان مجوز صادرات و واردات از این بندر فراهم خواهد شد.

«محمدی» با بر شمردن نقش کلیدی بندر چارک به عنوان بندر پشتیبان و انتقال گردشگر، کالا و مواد اولیه از این بندر به جزیره کیش گفت: قابلیت بندر چارک به عنوان سکوی صادرات و بندر پشتیبان کیش از یک سو و وجود معادن بی نظیر در مناطق همجوار و نیز شغل ماهیگیری غالب مردم این منطقه از سوی دیگر، ایجاب می کرد که این بندر توسعه یابد.

 بندر چارک یکی از بنادر استان هرمزگان است که دارای ۳۴ هکتارخشکی و ۱۶ هکتار دریا است و زیر نظر سازمان منطقه آزاد کیش اداره می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.