| کد خبر: 162344 |

کل تهران باید به یک پارک علم و فناوری تبدیل شود

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در همایش تهران هوشمند گفت: مطالعه‌ای انجام دادیم که چرا سیلیکون‌ ولی در مکان فعلی فعلی واقع شده است، نتیجه آن یک کلمه بود: زیست‌بوم

تین نیوز

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در همایش تهران هوشمند گفت: مطالعه‌ای انجام دادیم که چرا سیلیکون‌‌ولی در مکان فعلی فعلی واقع شده است، نتیجه آن یک کلمه بود: زیست‌بوم.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سورنا ستاری با اشاره به ضرورت حرکت به سمت شهر هوشمند، اظهار کرد: اگر بتوانیم زیست‌بوم را در کشور ایجاد کنیم، می‌توانیم رشد کنیم، زیرساخت‌ها در کشور شکل گرفته است اما فضای کسب‌وکار مناسبی را نتوانسته‌ایم ایجاد کنیم.

وی درادامه سخنان خود، افزود: ⁣باید فرهنگ زیست‌بوم را در کشور ایجاد کنیم و این بخشی است که دولت نمی‌تواند آن را ایجاد کند، دولت باید فرهنگ سرمایه‌گذاری خطرپذیر را در این حوزه توسعه بدهد.

ستاری در بخش دیگری از سخنان خود، یادآور شد: ⁣استخدام جوانان بزرگ‌ترین خیانت به آن‌ها است. با این کار خلاقیت جوانان را از بین می‌بریم، ⁣اکوسیستمی که در یک شهر ایجاد می‌شود، مهم‌ترین عامل خلاقیت است.

وی با اشاره به تلاش شرکت های اینترنتی کسب و کار، گفت: ⁣شرکت‌های خلاق، برنامه‌ای است که به زودی در معاونت علمی ایجاد خواهد شد.

⁣ستاری تاکید کرد: دانشگاه باید جزئی از جامعه باشد تا بتواند تاثیرگذاری داشته باشد،  ⁣پارک علم و فناوری نباید فضایی باشد که افراد در آن کار می‌کنند، کل شهر تهران باید به یک پارک علم و فناوری تبدیل شود.

وی با اشاره به مشکلات موجود در برخی از شهرها در ایجاد کسی و کار اینترنتی، تصریح کرد:⁣اصفهان سومین استان کشور از نظر بیکاری است و این در حالی است که ما تلاش کردیم همه پروژه‌ها و طرح‌های ممکن را در این شهر پیاده‌سازی کنیم.

ستاری با بیان این مطلب که «کارآفرینان امروز کشور همه از صفر شروع کرده‌اند»، افزود: ⁣اگر استارت‌آپ‌های موجود را بررسی کنیم هیچ کدام یک روزه رشد نکرده‌اند، همه آن‌ها از چند سال پیش از زیرزمین‌ها کار خود را آغاز کرده‌اند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهورخاطر نشان کرد: امروز در کشور بیش از ۴۵ کسب‌وکار فعال در حوزه حمل‌ونقل شهری داریم. ستاری معتقد است تقلید از کسب‌وکارهای موجود کار صحیحی نیست، این امکان را داریم که تمام ظرفیت‌ها و پارک‌های علم‌وفناوری را در اختیار شهرداری قرار بدهیم.

همایش تهران هوشمند با حضور کارشناسان داخلی و خارجی علاوه بر امروز فردا نیز ادامه خواهد داشت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.