| کد خبر: 161452 |

هفدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک/2

◄ آخوندی: فقدان حمل‌ونقل یکپارچه چالش زندگی امروز شهرهاست

اگر ما بحث قابلیت زندگی در شهرها به‌عنوان یک چالش در نظر بگیریم ریشه این چالش به بحث موبلیتی و حمل‌ونقل یکپارچه برمی‌گردد هرچند که راجع به این موضوع تئوری‌هایی مطرح‌شده اما در سیستم مدیریتی این بحث در دستور کار نیست.

تین نیوز

هفدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک هم‌اکنون در سالن همایش‌های برج میلاد در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، عباس آخوندی در سخنرانی افتتاحیه این کنفرانس عنوان کرد: یکی از موضوعات بسیار مهمی که در حال حاضر در کشور وجود دارد به اقتصاد حمل‌ونقل بازمی‌گردد اما هنوز در ایران ورود به این موضوع به دلیل داشتن پیامدهای اجتماعی گسترده به شکل جدی فراهم‌شده است.

آخوندی در ادامه با بیان اینکه بدون ورود به این بحث نمی‌توانیم یک اقدام جدی در راستای بهبود حمل‌ونقل در کشور داشته باشیم گفت: به اعتقاد بنده شهرهای ما با دو مسئله بسیار بنیادی و جدی مواجه هستند که عبارت‌اند از؛ امکان سکونت و جابجایی در شهرها؛ ورود به این دو مسئله اصلی هرکدام مسئله دامن‌داری را دنبال می‌کنند.

آخوندی با تأکید بر اینکه اگر ما یک نظام حمل‌ونقل مطلوب در کشور داشتیم در حال حاضر وضعیت شهرها به این شکل نبود؛ تصریح کرد: در حال حاضر پدیده‌ای که ما در ایران با آن مواجه هستیم پدیده وارونه و معکوسی است.

وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه شهرهای جدیدی در اطراف تهران مانند پرند و اندیشه احداث شد بدون اینکه از قبل بحث حمل‌ونقل عمومی در آنجا دیده شود بیان کرد: اگر ما بحث قابلیت زندگی در شهرها به‌عنوان یک چالش در نظر بگیریم ریشه این چالش به بحث موبلیتی و حمل‌ونقل یکپارچه برمی‌گردد هرچند که راجع به این موضوع تئوری‌هایی مطرح‌شده اما در سیستم مدیریتی این بحث در دستور کار نیست.

او در ادامه افزود: ما هنوز مفهوم حمل‌ونقل یکپارچه را نداریم و این موضوع در سیستم نظام تصمیم‌گیری هنوز جای کار بسیاری دارد.

آخوندی به الزامات اقتصادی حمل‌ونقل اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: واقعیت این است زیرساخت‌های حمل‌ونقل در ایران کاملاً فرسوده است و این موضوع در تمام ابعاد حمل‌ونقل نظیر هوایی جاده درون‌شهری وجود دارد. در حوزه حمل‌ونقل هوایی دچار فرسودگی ناوگان هستیم در حال حاضر 200 فروند هواپیمای فعال بالای 20 سال در این صنعت فعالیت می‌کنند.این مشکل در بخش جاده‌ای نیز به‌صورت مشابه حمل‌ونقل هوایی و جود دارد.

او گفت: همین بحث به شکل بسیار گسترده تر به جهت کمبود و فرسودگی در حوزه ریلی داریم . اگر بخواهیم به یک میانگینی برسیم در بخش مترو 28 میلیارد دلار به سرمایه گذاری نیاز داریم که نوسازی ناوگان هوایی به بالای 50 میلیارد دلار نیاز دارد.

ادامه دارد...

عباس آخوندی

وبلاگ‌نویس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.