| کد خبر: 264347 |

عبدالملکی: اختلاف نظر دلیل توقف ساخت پل خلیج فارس بود

دبیر شورای عالی مناطق آزاد از آغاز به کار «اورژانس کسب و کار» خبر داد و گفت: سازمان برنامه و بودجه در فرآیندی نامعلوم ردیف بودجه پل خلیج فارس را حذف کرد.

تین نیوز

​دبیر شورای عالی مناطق آزاد از آغاز به کار اورژانس کسب و کار خبر داد و گفت: سازمان برنامه و بودجه در فرآیندی نامعلوم ردیف بودجه پل خلیج فارس را حذف کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، حجت‌الله عبدالملکی در آیین آغاز به کار رسمی اورژانس کسب و کار در پاسخ به پرسش خبرنگار  مبنی بر اینکه طی یک سال اخیر چه میزان سرمایه خارجی و داخلی در مناطق آزاد جذب شده است ، اظهار کرد:تاکنون حدود 420 هزار میلیارد تومان تقاضای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد به تفاهم رسیده و در سامانه ثبت شده است.

وی ادامه داد: تا چند ماه قبل یعنی تا مرداد ماه امسال128 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری تایید و قرارداد مربوط به آن امضا شده بود.

وی در پاسخ به پرسش دیگر تسنیم در خصوص پل خلیج فارس و دلایل توقف ساخت آن، گفت: پل خلیج فارس یک پروژه راهبردی است که دستور شخص رئیس جمهوری را نیز برای ساخت دارد متأسفانه اختلاف نظر با قرارگاه خاتم  و یک سری پرداخت ها منطقی نبود و به همین دلیل پروژه متوقف شده است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد در خصوص منابع مالی پیش بینی شده برای ساخت این پروژه اضافه کرد: یکی از منابع ما فروش املاک دارایی‌های سازمان منطقه آزاد قشم است که همین الان نیز در جریان است و در پروژه هزینه می‌شود گرچه سرعت کار کم است.

عبدالملکی یادآور شد: یکی دیگر از منابع مالی پیش بینی شده ردیف بودجه بود که سازمان برنامه و بودجه در یک فرایند نامعلوم ردیف آن را در بودجه 402 حذف کرد. با ورود دکتر منصور به سازمان برنامه و بودجه پیگیریم که این ردیف به بودجه برگردد.

وی بیان کرد: همچنین پیگیر تامین مالی از طریق فاینانس هستیم که در این راستا با چینی‌ها و اروپایی‌ها مذاکراتی داشته‌ایم ضمن اینکه قرارگاه خاتم الانبیا نیز در این زمینه برنامه‌هایی دارد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت ما همچنان به وعده ساخت سه ساله این پایبندیم و آن را در مدت اعلام شده به اتمام خواهیم رساند.

عبدالملکی همچنین از اعلام آمار جذب سرمایه در مناطق آزاد طی 7 ماه امسال در هفته آینده خبر داد.

وی در ابتدای نشست نیز گفت: یکی از ماموریت های اصلی مناطق آزاد، سرمایه گذاری است. در این مناطق 6 ماموریت از جمله جهش تولید، صادرات، جذب منابع از خارج عمران و آبادانی مناطق را داریم که همه آنها با سرمایه‌گذاری مرتبط هستند.

وی با بیان اینکه موضوع بهبود فضای کسب و کار یکی از ارکان کار مناطق آزادافزود: بر اساس شاخص ها، کسب و کار در مناطق آزاد از سرزمین اصلی بهتر است، حتی در مقایسه با برخی  کشورهای پیشرفته وضعیت بهتری دارند.

 قرار است با آغاز به اورژانس کسب و کار با شماره تلفن 02179936 مشکلات و درخواست های سرمایه گذاران در مناطق آزاد به صورت فوری پیگیری شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.