| کد خبر: 168784 |

راه آهن رشت – قزوین در مراحل پایانی است

وزیر راه و شهرسازی گفت: کار ساخت راه‌آهن رشت – قزوین در مراحل پایانی قرار دارد که به‌زودی افتتاح می‌شود و ریل رشت – منطقه آزاد انزلی نیز در 3 بخش در حال اجراست.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت: کار ساخت راه‌آهن رشت – قزوین در مراحل پایانی قرار دارد که به‌زودی افتتاح می‌شود و ریل رشت – منطقه آزاد انزلی نیز در 3 بخش در حال اجراست.

به گزارش  تین‌نیوز به نقل از موج ، عباس آخوندی در آیین افتتاح پروژه‌های زیرساختی، گردشگری و صنعتی که با حضور معاون اول رییس جمهور در منطقه آزاد انزلی برگزار شد، با تاکید بر اینکه حمل‌ونقل ترکیبی یکی از موضوعاتی است که عمده تمرکز ما صرف آن می‌شود، اظهار کرد:از هر کریدور و مسیر جدید استقبال می‌کنیم و اگر تاجران و حمل‌ونقل‌کنندگان حق انتخاب‌های مختلف داشته باشند نهایتاً به نفع کشور تمام می‌شود.

وی بابیان اینکه هیچ‌کدام از کریدورها رقیب هم نیستند و همه آن‌ها ازنظر ما یک ظرفیت ملی محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: امروز یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های کشور توسعه جریان‌محور است و قابلیت‌های ویژه‌ای در مناطق آزاد کشور در حوزه بنادر وجود دارد که زمینه ایجاد توسعه را فراهم می‌کند .

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه با احداث بندر کاسپین و همچنین اجرای طرح توسعه بندرانزلی به‌عنوان قدیمی‌ترین و فعال‌ترین بندر کشور فرصت‌های مناسبی را در اختیار سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصاد کشور قرار می‌دهد، تصریح کرد: برخورداری استان گیلان از مزیت‌های نسبی در حوزه‌های صادراتی، ترانزیت و به‌ویژه گردشگری در کنار سایر مزایای منطقه آزاد انزلی نوید بخش رونق و شکوفایی اقتصادی استان گیلان بوده و موجب می‌شود تا در آینده نزدیک اثرات مثبت احداث ظرفیت‌های جدید بندری در شمال کشور نمایان شود.

وی افزود: هم‌افزایی میان خدمات قابل‌ارائه میان بنادر کاسپین و انزلی سبب می‌شود تا استان گیلان در راستای صادرات، واردات و ترانزیت در سطح کشور به ایفای نقش کلیدی خود بپردازد و به کمک شرکای تجاری خود در این منطقه نسبت به جذب گروه‌های مختلف کالا اقدام کرده و رضایت بیشتر تجار و صاحبان کالا را فراهم کند.

نگاه بندر کاسپین و منطقه آزاد انزلی به توریسم و گردشگری است

آخوندی با تاکید بر اینکه ایجاد تبادل اقتصادی بین زیرساخت‌های بندری و افزایش حجم تجارت در دریای خزر یکی از مزایای بندر کاسپین است، خاطرنشان کرد: نگاه بندر کاسپین و منطقه آزاد انزلی به توریسم و گردشگری است و این در حالی است که تجارت از اهداف دیگر این بندر بشمار می‌آید و این دو مهم می‌توانند مکمل یکدیگر باشند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.