| کد خبر: 153084 |

دو پارک خطی - ساحلی در قشم احداث می شود

مدیر اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از تصویب طرح ساخت دو پارک خطی- ساحلی قشم مبتنی بر تفریحات دریایی و ساحلی در راستای توسعه هر چه بیشتر توریسم جزیره قشم خبر داد.

تین نیوز

مدیر اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از تصویب طرح ساخت دو پارک خطی- ساحلی قشم مبتنی بر تفریحات دریایی و ساحلی در راستای توسعه هر چه بیشتر توریسم جزیره قشم خبر داد.

محمد امین جعفری حسینی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: طرح ساخت دو پارک خطی- ساحلی قشم مبتنی بر تفریحات دریایی و ساحلی در راستای توسعه هر چه بیشتر توریسم جزیره در سازمان منطقه آزاد قشم به تصویب رسیده است.                                                                          

مدیر اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه تصریح کرد: هم اکنون معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم در حال مطالعه روی طرح ایجاد این دو پارک خطی- ساحلی جزیره قشم است.                                                            

جعفری حسینی خاطرنشان ساخت: بر اساس مطالعات صورت گرفته یک پارک خطی- ساحلی قرار است در ساحل شرقی جزیره قشم در بلوار ژئوپارک احداث شود.

وی اضافه کرد: همچنین قرار است یک پارک خطی – ساحلی دیگر نیز از انتهای پارک زیتون تا سافاری ساحلی در جزیره قشم نیز ایجاد شود.

این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم عنوان کرد: در این پارک های خطی – ساحلی جزیره قشم، تمام جاذبه های تفریحی و گردشگری مبتنی بر تفریحات دریایی و ساحلی برای آرامش و هیجان گردشگران ایجاد خواهد شد.                                                     

وی با اشاره به آماده بودن طرح ساخت این دو پارک خطی- ساحلی در جزیره قشم اظهار داشت: به زودی بخش های مختلف و مربوطه سازمان منطقه آزاد قشم تمام بسته های لازم جهت اجرایی شدن این پروژه توریستی را اعلام می کنند.                                                     

مدیر اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، یادآور شد: پس از آن و در راستای واگذاری اراضی ساحلی مورد نیاز برای ایجاد این پارک خطی- ساحلی، طرح مصوب این پروژه ها در اختیار مدیریت ارشد سازمان منطقه آزاد قشم قرار خواهد گرفت.

به گفته جعفری حسینی، ساخت و بهره برداری از این پارک های خطی- ساحلی نقش بسیار مهمی در توسعه توریسم جزیره قشم خواهد داشت.

وی در ادامه گفته های خود اذعان داشت: انتظار می رود به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی ساخت یکی از این پارک های خطی – ساحلی قشم باشیم.

این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: با ساخت و بهره برداری از این پارک های ساحلی شاهد توسعه هر چه بیشتر توریسم ساحلی و دریایی در آبهای خلیج فارس خواهیم بود.                                                                    

مدیر اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم بر ضرورت افزایش زیرساختها و امکانات گردشگری در جزیره قشم تاکید کرد و گفت: این مهم با افزایش حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی تحقق خواهد یافت.   

وی بیان داشت: هم اکنون توریسم جزیره قشم نیازمند ایجاد امکانات و تاسیسات گردشگری نظیر هتل، واحدهای تفریحی، اسکله تفریحی و مراکز تفریحات دریایی است.

وی با اشاره به اینکه در فصل پیک سفر شاهد ورود تعداد زیادی گردشگر به جزیره قشم هستیم، اذعان داشت: در آن زمان امکانات موجود در جزیره جوابگوی ارائه خدمات مناسب و کافی به گردشگران نیست که همین امر ضرورت توسعه زیرساختهای توریستی جزیره را دو چندان می کند.

این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه گشت های دریایی و سفر به جزایر هرمز و هنگام از جزیره قشم انجام می شود، بر ساخت اسکله های تفریحی جهت تسهیل در تردد گردشگران تاکید کرد.

جزیره قشم بزرگ ترین جزیره خلیج فارس محسوب می شود که از طبیعتی شگفت انگیز و پیچیده برخوردار است.

جاذبه های طبیعی منحصر به فرد در پهنه ای وسعت هزار و 400 کیلومتر مربع باعث شده تا جاذبه های این جزیره توسط طبیعت گردان، عجایب هفتگانه خوانده شود.

 

 

 

منبع: سايت خبری مانا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.