| کد خبر: 140888 |

شاعری:

مازندران تنها استان مرزی بدون منطقه آزاد

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس با بیان اینکه منطقه ویژه امیرآباد سومین بندر کشور به لحاظ امکانات زیرساختی و تجهیزات نرم‌افزاری است، گفت: 16 استان مرزی داریم و مازندران تنها استانی است که منطقه آزاد ندارد.

تین نیوز

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس با بیان اینکه منطقه ویژه امیرآباد سومین بندر کشور به لحاظ امکانات زیرساختی و تجهیزات نرم‌افزاری است، گفت: 16 استان مرزی داریم و مازندران تنها استانی است که منطقه آزاد ندارد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت ، علی‌محمد شاعری صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران درباره تبدیل منطقه ویژه امیرآباد به منطقه آزاد، اظهار کرد: برداشت‌های کارشناسی توسط استانداری مازندران انجام‌شده و در شورای برنامه‌ریزی استان به تصویب رسید، پرونده منطقه آزاد امیرآباد به دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد رسید و آنجا هم موردبررسی و تصویب قرار گرفت.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، در ادامه خاطرنشان کرد: این پرونده در شورای عالی مناطق آزاد که در آبان ماه سال گذشته و با حضور سازمان‌های زی ربط و به ریاست جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد ؛به تصویب رسید که باید در دولت تبدیل به لایحه می‌شد و به مجلس می‌آمد و در مجلس موردبررسی قرار می‌دادیم و آن را مانند دیگر مناطق آزاد که در مجلس تصویب می‌شود، تصویب می‌کردیم که در دقایق پایانی اختلافاتی بین تعدادی از نمایندگان افتاد و کشمکش‌های شهرستانی شکل گرفت و یکی گفت شهر من و دیگر هم شهر من!

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در ادامه بیان کرد: پس از اختلاف‌نظر در بین نمایندگان، دولت هم توپ را به زمین نمایندگان انداخت و گفت نمایندگان تفاهم کنند.

شاعری افزود: با صحبت‌های که در دولت و با شخص رئیس‌جمهور داشتم ایشان نگاه مثبت و حمایتی به این موضوع دارند؛ لذا باید بر اساس شاخص‌های فنی و زیرساخت‌های ویژه امیرآباد این تصمیم گرفته شود و بر اساس کار کارشناسی منطقه آزاد به تصویب برسد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرستان‌های نظیر بابلسر و نوشهر هم‌ظرفیت‌های بسیار خوبی دارند، امیدواریم امتیازات دیگری در نظر گرفته شود تا ظرفیت‌های این مناطق هم به توسعه برسند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس و نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه، با اظهار اینکه منطقه ویژه امیرآباد سومین بندر کشور به لحاظ امکانات زیرساختی و تجهیزات نرم‌افزاری است،گفت: در حال حاضر در این بندر تأسیسات لازم را برای حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی وجود دارد، پس‌کرانه بسیار مناسب منطقه، زیرساخت‌های لازم همچون ذخیره سیلوها، امکانات تخلیه وبارگیری و اسکله‌های لازم ظرفیت‌های خوب این بندر هستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، اضافه کرد: این بندر حدود 30 کیلومتر با شهر فاصله دارد و هیچ‌گونه گره ترافیکی، آلودگی محیط زیستی در منطقه‌ایجاد نمی‌کند، امکانات و تخلیه بارگیری با سیستم پیشرفته رورو در منطقه از ویژگی‌های مهم بندر امیرآباد است ضمن اینکه هزاران میلیارد تومان در منطقه سرمایه‌گذاری شده است این منطقه با زابل، اردبیل و چابهار الا قابل‌مقایسه نیست.

عضو مجمع نمایندگان مازندران، با بیان اینکه ما 16 استان مرزی داریم و مازندران تنها استانی است که منطقه آزاد ندارد، گفت: از رئیس‌جمهور و هیئت دوات می‌خواهیم برای حل مشکل بیکاری، برای حمایت از صادرات و حمایت از تولید داخل، منطقه ویژه امیرآباد را تبدیل به منطقه آزاد کنند تا آرزوی دیرینه مردم این خطه برآورده شود.

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.