| کد خبر: 126828 |

◄ مناطق آزاد چه سودی برای اقتصاد کشور داشتند؟

تین‌نیوز| دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جذابیت منطقه آزاد ارس را نسبت به تمام مناطق آزاد کشور استثنایی و در حال شکوفایی دانست.


اکبر ترکان گفت: این منطقه به واسطه وجود رودخانه ارس و اراضی حاصلخیز، مستعد کشاورزی است و موقعیت جغرافیایی آن و دسترسی آسان به کشورهای مشترک‌المنافع، افزایش تولید در این بخش به ویژه محصولات گلخانه‌ای را توجیه‌پذیر می‌کند.

وی افزود: روند بهره‌برداری از واحدهای در حال احداث در این منطقه سرعت گرفته و نوید بخش افزایش تولید و اشتغال است.

ترکان با اشاره به اینکه رویکرد مدیران منطقه آزاد ارس در کنار حمایت از کشاورزی سنتی، استفاده از فناوری‌های نوین در زمینه کشاورزی است، اظهارکرد: بخش خصوصی نقش مهمی در انتقال فناوری‌های روز داشته و در کنار مدیران منطقه در مسیر توسعه حرکت می‌کند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: خودروسازان بزرگ واحدهای اقماری خود را با هدف تولید محصولی خاص راه اندازی می‌کنند و ارس موقعیت و استعداد راه‌اندازی این گونه واحدها را دارد و ارزش افزوده قابل توجهی در انتظار این واحدهای تولیدی است.

پس از انتشار این خبر در پایگاه خبری–تحلیلی صنعت حمل‌ونقل، تین‌نیوز؛ یکی از کاربران پیامی ارسال کرد که در ادامه می‌خوانید.

 

این کاربر در پیام خود عنوان کرده است: چرا و به چه دلیل و با کدام منطق منطقه ارس باید با منطقه آزاد پویا شود؟!

وی افزوده است: مناطق آزاد فقط یک انبار بزرگ و فروشگاه برای فروش کالاهای قاچاق هستند. اراضی اشغال می‌شوند و حتی به زور گرفته می‌شوند تا عده‌ای وابسته با اعطاء مجوز جیب‌های خود را پر کنند! ارس هم یک انبار بزرگ است.

این کاربر در ادامه پیام خود آورده است: مشاور هم پول می‌گیرد تا گزارشی مملو از توهمات تهیه کند و فردی مثل {...} افسانه تعریف کند تا زیر مجموعه‌اش مجوز و زمین اعطاء کنند.

وی تاکید کرده است: این‌همه مناطق آزاد چه سودی برای اقتصاد کشور داشتند؟ آیا کالاها ارزان شدند؟ آیا ارزش پول ملی ارتقاء یافت؟ آیا کالای ایرانی به اقصی نقاط جهان ارسال شد؟ آیا صنایع تولیدی کشور توانستند با رقبای خارجی رقابت کنند؟ خیر.

وی با بیان این‌که بازی مناطق آزاد باید تعطیل شود و کالا از طریق مجاری عادی با تعرفه وارد کشور شود، افزوده است:  این ماندن به‌شرطی‌ منطقی است که معادل آن، محصول ایرانی صادر شود، والا مناطق آزاد می‌شوند مراکز قاچاق قانونی!

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.