| کد خبر: 269119 |

مراجعه ۸۴ هزار ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی مازندران

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۸۴ هزار ۲۵۰ خودرو سنگین به مراکز معاینه فنی استان مراجعه کردند.

تین نیوز

مصطفی قدمی اظهار داشت: در راستای ارتقای ایمنی در تردد جاده ای، حفظ محیط زیست از آلودگی، کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده ها کلیه وسایل نقلیه سنگین ملزم به داشتن برگه معاینه فنی خودرو هستند و از ابتدای امسال  تاکنون ۶۲ هزار و ۲۱۷ خودرو های سنگین قبولی داشته اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، قدمی افزود: استان مازندران دارای شش مرکز معاینه فنی است که در ۱۱ماهه سالجاری۸۴ هزارو۲۵۰خودرو سنگین به این مراکز مراجعه کرده اند که از این تعداد خودرو ۶۲ هزار و۲۱۷خودرو سنگین موفق به اخذ معاینه فنی شده اند که تعداد خودرو های سنگین مراجعه کننده نسبت به سال گذشته بیش از ۱۲ درصد رشد داشته است.

قدمی خاطر نشان ساخت: به منظور ارتقای ایمنی تردد جاده ای و کاهش میزان آلودگی هوا،  این مراکز  زیر نظر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تاسیس و راه اندازی شده اند تا به صورت مکانیزه و بدون دخالت کاربر،  نسبت به کنترل فنی خودروهای سنگین اقدام و برای آن دسته از خودروهایی که فاقد نقص فنی می باشند برگه معاینه فنی صادر گردد .

وی گفت: در مراکز فوق الذکر، علاوه بر بازدید های ظاهری شامل کیفیت آج لاستیک ها، شیشه ها و آینه ها، چراغ ها، کمربند ایمنی، کپسول آتش نشانی، باک ها، درب ها و موارد ایمنی داخل خودرو،  آزمون های مکانیزه شامل تست ترمز، لغزش جانبی چرخ ها، تست آلاینده ها، کیلومتر شمار و تست نور صورت می پذیرد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران گفت : با توجه به متصل بودن تمامی مراکز به سامانه سیمفا (سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران) نتایج حاصل از تست خودروها رصد شده و در صورت عدم وجود مشکل گواهی معاینه فنی صادرمی شود وبا توجه به ارتباط سامانه معاینه فنی با سامانه صدور بارنامه و صورت وضعیت، خودروهایی که فاقد معاینه فنی باشند، قادر به دریافت بارنامه جهت حمل بار و صورت وضعیت جهت نقل و انتقال مسافر در محورهای مواصلاتی نخواهند بود.

قدمی اظهار داشت: امیدواریم با انجام صحیح معاینه فنی خودروها و کنترل سلامت فنی آنها گام موثری در افزایش ایمنی سفرهای جاده ای  و کاهش آلودگی های زیست محیطی برداشته شود .

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.