| کد خبر: 147213 |

جریمه 50 هزار تومانی برای نداشتن معاینه فنی

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران اظهار کرد: متولی معاینه فنی خودروهای دوگانه سوز و گاز سوز سازمان استاندارد است و شرط پذیرش خودروهای گاز سوز منوط به تأیید تست هیدور استاتیک مراکز معاینه فنی مربوط به سازمان استاندارد است.

تین نیوز

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران اظهار کرد: متولی معاینه فنی خودروهای دوگانه سوز و گاز سوز سازمان استاندارد است و شرط پذیرش خودروهای گاز سوز منوط به تأیید تست هیدور استاتیک مراکز معاینه فنی مربوط به سازمان استاندارد است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی ستاد مرکزی نعاینه فنی شهر تهران، نواب حسینی‌منش در واکنش به عدم پذیرش خودروهای گازسوز و دوگانه‌سوز در مراکز معاینه فنی تصریح کرد: برای خودروهای گاز سوز و دوگانه سوزی که از سال تولیدشان 6 سال می‌گذرد، باید تست هیدرو استاتیک انجام شود تا نسبت به صدور معاینه فنی اقدام شود، بنابراین ابتدا این خودروها باید به مراکز مجاز سازمان استاندارد مراجعه و نسبت به انجام تست هیدوراستاتیک اقدام کنند.

وی در ادامه افزود: شنیده حاکی از آن است که سازمان استاندارد بیش از 130 هزار تومان برای انجام تست هیدور‌استاتیک از متقاضیان دریافت می‌کند که این مبلغ بر اساس مصوبه است و معاینه فنی هیچ دخل و تصرفی در آن ندارد.

حسینی منش بیان کرد: بعد از تست هیدوراستاتیک و تایید آن توسط مراکز مجاز استاندارد، مالک خودرو باید به مراکز معاینه فنی مراجعه کند تا برای این خودروهای گاز سوز و دوگانه سوز معاینه فنی صادر شود.

وی ادامه داد: به همین منظور و بر اساس مصوبه هیأت وزیران برای بازدید چشمی قطعات خودرو مبلغ 10 هزار تومان و بازدید از مخزن گاز 12 هزار تومان اخذ می‌شود.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران تأکید کرد: برای خودرو گاز سوز و دوگانه سوزی که سن تولید آن کمتر از 6 سال است، نیازی به مراجعه به مراکز مجاز استاندارد نیست.

وی با توجه به اینکه اعتبار معاینه فنی برخی از خودروها به اتمام رسیده، اما مراکز مجاز استاندارد اقدام به پذیرش این خودروها نمی‌کنند، گفت: به ازای هر روزی که خودرویی معاینه فنی نداشته باشد، 50 هزار تومان جریمه می شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.