| کد خبر: 150624 |

اسدی کرم:

بستن مالیات سنگین دردی از رکود مسکن دوا نمی کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ،گفت : نمی توان با تزریق مالیات های سنگین مالکان خانه های خالی را مجبور کرد که واحد مسکونی شان را اجاره دهند.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری خانه ملت، علی اسدی درباره صادرات محصولات معدنی، گفت: زمانی که تولید کننده مسکن احساس کند، مالیات به حدی غیرمعمول در بازار مسکن افزایش داشته، مشخص است تولید مسکن را برای عدم صرفه اقتصادی متوقف می کند.
عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بستن مالیات سنگین بر خانه های خالی دردی از درد رکود مسکن دوا نمی کند، گفت:تعیین مالیات های سنگین انگیزه تولید کننده مسکن را برای ساخت و تولید کاهش می دهد.
نماینده مردم شهر بابک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ورود مستقیم دولت به بازار مسکن نمی تواند کارساز باشد، بنابراین باید دولت مسیر تولید انبوه مسکن را برای بخش خصوصی هموار کند.
اسدی کرم افزود:نمی توان با تزریق مالیات های سنگین مالکان خانه های خالی را محبور کرد که واحد های مسکونی شان را اجاره دهند.

وی ادامه داد : تولید انبوه مسکن راهکار توازن عرضه و تقاضا در بازار مسکن است زیرا زمانی که مسکن بالاتر از تقاضا موجود در بازاد تولید شود می توان انتظار داشت نرخ و اجاره بهای مسکن منطقی تعیین شود.
اسدی کرم همچنین درباره نظارت کیفی در ساخت و سازهای مسکن در کشور تصریح کرد: شناسنامه تولید تا اتمام پروژه های مسکن باید برای کیفی کردن ساخت و سازها در کشور نهادینه و عملیاتی شود و در شناسنامه ساختمان تمام محتوای تولیدی ساختمان و مصالح فهرست وار قید شود تا فروشنده و خریدار با آگاهی کامل ملک مورد نظرش را انتخاب کنند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، افزود: سازمان نظام مهندسی باید با نظارت جامع بر وضعیت تولید مصالح در ساختمان ها قوه نظارتی اش را افزایش دهد و اگر طبق نظر نظام مهندسی استفاده از مصالح دست دوم در ساختمان نوساز تخلف است باید با متخلفان برخورد قانونی کند.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها