| کد خبر: 146094 |

محمودی شاه نشین مطرح کرد:

شیوه نامه ساخت و ساز ملاک هرگونه تغییر کاربری در مناطق تهران

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور با تاکید برتوجه به شیوه نامه درساخت وسازهای شهری،گفت: کمیسیون شوراها به نوع ساخت وساز و تغییرکاربری ها درمناطق مختلف تهران ورود می کند.

تین نیوز

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور با تاکید برتوجه به شیوه نامه درساخت وسازهای شهری،گفت: کمیسیون شوراها به نوع ساخت وساز و تغییرکاربری ها درمناطق مختلف تهران ورود می کند.

محمد محمودی شاه نشین درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، با اشاره به اینکه شهرداری با توجه به طرح تفصیلی ساخت و سازها درمناطق را انجام می دهد، گفت: درطرح تفصیلی میزان تراکم، سطح اشتغال و نوع کاربری مناطق مشخص شده و این طرح مصوب شورای عالی شهرسازی است، همچنین درکنار این موضوع مقرر بوده که شیوه نامه ای برای احداث بلند مرتبه ها به ویژه درحوزه مسائل ایمنی ، آتش نشانی ، زیست محیطی و دفع فاضلاب ایجاد شود.

نماینده مردم شهریار درمجلس شورای اسلامی، افزود: شیوه نامه های مورد نظر با هدف میزان پارکینگ، نوع تامین پارکینگ و دسترسی به معابر درنظرگرفته شده است که مشخص نیست چه میزان به این موضوع توجه شده است؛ اما کمیسیون ماده 5، شورای عالی معماری و شهرسازی و شهرداری باید به طورحتم درساخت و سازها به شیوه نامه ها توجه کند.

وی با بیان اینکه شیوه نامه ها دربلند مرتبه سازی ها و اراضی با تراکم بالا محدودیت هایی را برای مسئولان شهراری ایجاد می کند، تصریح کرد: دستگاه های مربوطه مانند سازمان بازرسی کل کشور و کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور باید توجه به این شیوه نامه ها را در دستور کار قرار دهند، یعنی باید به این موضوع توجه کرد که آیا پروانه های صادره در ساخت و ساز منطبق بر ضوابط و مقررات است؛ البته می توان از تعداد پرونده های موجود درکمیسیون ماده 100 پیش بینی کرد نوع تخلفات درساخت وسازها به چه نوعی است.

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشوردرمجلس، با اشاره به اینکه اضافه بناها باید طبق تبصره یک ماده 100 مورد قلع و قمع قرار گیرد،گفت: این موارد با دقت بیشتر درکمیسیون شوراها موردبررسی قرارگرفته و اینکه شیوه نامه مورد نظر برای ساخت و سازها درنظرگرفته شده است./

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.