| کد خبر: 259906 |

۹۰ طرح در حوزه راه‌ های استان مرکزی فعال است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای استان مرکزی گفت: ۹۰ طرح فعال در حوزه نگهداری راه‌ ها از جمله روکش آسفالت، روشنایی و ایمن سازی جاده‌ ها در نقاط مختلف استان در حال انجام‌ است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی گفت: ۹۰ طرح فعال در حوزه نگهداری راه ها از جمله روکش آسفالت، روشنایی و ایمن سازی جاده ها در نقاط مختلف استان در حال انجام است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مهرداد جهانی افزود: ۲۰ هزار میلیارد ریال منابع مالی برای اجرای این طرح ها اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: این استان از نظر روشنایی جاده ها رتبه چهارم را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی با یادآوری اجرای روکش آسفالت جاده اراک- سلفچگان افزود: اجرای طرح درز گیر، لکه گیری و روکش آسفالت در چهار جبهه در این جاده در حال انجام است.

جهانی گفت: اجرای این طرح ها در قالب سه قرارداد مجزا با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در حال انجام بوده و کارگاه لکه گیری دیگری در این جاده به زودی آغاز می شود.

وی اظهار کرد: ۲۱۸ کیلومتر انواع روکش آسفالت گرم، روکش آسفالت حفاظتی و روکش آسفالت سطحی و ۲۳۳ هزار متر مربع لکه گیری هندسی آسفالت و ۲۰۰ هزار متر طول درزگیری ترک های سطحی آسفالت امسال انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی خاطر نشان کرد: ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در مدت یک سال گذشته در حوزه نگهداری از راه های شریانی، اصلی، فرعی و روستایی اختصاص یافته و در حال انجام است.

جهانی گفت: ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال نیز در مدت یکسال گذشته برای ارتقای ایمنی راه های استان مرکزی هزینه شده که نصب نیوجرسی، اجرای شیار لرزاننده، نصب گاردریل، نصب روشنایی طولی و نقطه ای، نصب انواع تابلوهای ایمنی و اجرای خط ترافیکی از جمله این اقدامات است.

وی اظهار کرد: در راستای محرومیت زدایی از روستاها و مناطق کم برخوردار در استان مرکزی در حوزه راه ها اقدامات بسیاری انجام شده که بر این اساس در مدت ۲ سال گذشته ۸۴ طرح ساخت راه های روستایی با اعتباری بالغ بر چهار و ۹۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی گفت: در راستای توسعه ابنیه فنی راه های استان اکنون ۱۵ طرح از جمله احداث تقاطع غیر همسطح و پل در سطح پل در سطح جاده های استان با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در حال انجام است.

جهانی یاد آور شد: ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال منابع مالی از محل اعتبارات ریاست جمهوری به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی برای مدت سه سال اختصاص یافته که ۳۰ درصد سال نخست به استان تخصیص یافته است.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ح 0 0

    سلام شهر اراک از حالت عبوری خارج شه کمربندی نمک کوه ورودیش بیاد جلوتر واستاتدارد بشه در طول مسیر از اونجا برن جاده اراک توره تعریض نیوجرسی نصب نور اضافه شه و بلوار در نزدیکی اراک مستقیم بیاد اراک و نزدیک شهر پهن‌تر با روشنایی مناسب‌تر و در طول مسیر پیچ شیب تقاطع خطرناک حذف شه حادهدفراهانم همینطور جاده آهنگران بهرساروقدتزدیک ساروقدمیچ وشیب بدی داره جاده‌ای داخل شهری بین شهری روستایی تعریض خط کشی نور اضافه شه استاندارد بشن و مراکز بخشدبهم وصلدشن عالی نیشه جاده مهاجران بیاد جلوتر بره خنداب و ختداب دصلرشه به ساروق و فرمهین خوبه

  • مرتضی 0 0

    بابت تمام این کارها دمتون گرم،خداییش ی فکری هم به حال خط کشی جادها بکنید،رانندگی تو شب وقتی خط کشی نداشته باشه ی مقداری سختر میشه مخصوصا تو شبهای بارونی و مه الود ،جاده اراک قم،اراک به خمین و اراک به فراهان