| کد خبر: 155611 |

میرزایی نکو:

اختلال در انجام وظایف دولت با طرح تجمیع یا تفکیک وزارتخانه‌ها

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس اعتقاد دارد برای هر کاری نیاز نیست وزارتخانه جدیدی تشکیل شود لذا اگر قرار باشد وزارتخانه هایی تفکیک یا تجمیع شوند، زمان برای دولت نمی ماند که به امورش برسد.

تین نیوز

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس اعتقاد دارد برای هر کاری نیاز نیست وزارتخانه جدیدی تشکیل شود لذا اگر قرار باشد وزارتخانه هایی تفکیک یا تجمیع شوند، زمان برای دولت نمی ماند که به امورش برسد.

قاسم میرزایی نکو در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، با اشاره به اینکه متاسفانه برای اجرای طرح تجمیع و ادغام وزارتخانه ها در دولت گذشته اقدام کارشناسی مناسبی صورت نگرفت، گفت: بنابراین وقتی در شرایط کنونی بحث تفکیک وزارتخانه ها مطرح می شود، باید تیم کارشناسی قوی متشکل از نمایندگان مجلس، مسئولان وزارتخانه ها، مرکز پژوهش های مجلس و غیره موضوع را بررسی کنند.

نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای هر کاری نیاز نیست وزارتخانه جدیدی تشکیل شود، اظهار کرد: مسئولان و نمایندگان باید در ارائه طرح تجمیع یا تفکیک وزارتخانه ها شرایط کشور، وضعیت بودجه و غیره را درنظر بگیرند.

وی ضمن تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس اعتقاد دارند اگر وزارتخانه و دستگاه مستقلی نباشد، نمی توان نظارت مناسبی بر عملکرد مسئولان داشت، ادامه داد: این مهم در حالی مطرح می شود که روش های مختلفی برای نظارت وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر مسئله تفکیک وزارتخانه ها بار مالی داشته باشد حتما با مخالفت شورای نگهبان مواجه می شود، تصریح کرد: البته شاید برای رفع این مسئله توجیهاتی مانند اینکه افرادی اضافه نمی شوند و غیره آورده شود اما باید نگاه همه جانبه ای به موضوع داشت.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر قرار باشد وزارتخانه هایی تفکیک یا تجمیع شوند، زمان برای دولت نمی ماند که به امورش برسد، خاطرنشان کرد: باید اذعان کرد که مسئله تفکیک یا ادغام وزارتخانه ها برای زمانی است که وضعیت ثبات وجود داشته باشد؛ هم اکنون گرفتاری مردم موضوع مذکور نیست و مسائل دیگری مطرح است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

 

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.