| کد خبر: 155385 |

سعیدی خبر داد:

تخریب 85 درصدی مدارس مناطق زلزله‌زده

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تخریب کامل بیش از 85 درصد مدارس مناطق زلزله‌زده خبر داد و گفت: مدارس کرمانشاه از روز دوشنبه 29 آبان ماه‌ بازگشایی خواهند شد.

تین نیوز

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تخریب کامل بیش از 85 درصد مدارس مناطق زلزله‌زده خبر داد و گفت: مدارس کرمانشاه از روز دوشنبه 29 آبان ماه‌ بازگشایی خواهند شد.

فاطمه سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از مناطق زلزله‌زده، گفت: برخی از اعضای کمیسیون مأموریت داشتند که از مدارس، مراکز دانشگاهی و آموزشی استان کرمانشاه بازدید کنند و گزارشی در این خصوص به کمیسیون ارائه دهند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متأسفانه بیش از 85 درصد مدارس مناطق زلزله‌زده بر اثر زلزله اخیر به طور کامل تخریب شده است، افزود: سایر مدارس تخریب نشده نیز از شدت زلزله، دارای استحکام لازم و کافی برای برپایی کلاس درس نیستند که نیاز به مقام‌سازی دارد.

وی اظهار کرد: مقرر شد مدارسی که ایمنی آن‌ها مورد تأیید است به صورت سه‌شیفت کار کنند تا تحصیل دانش‌آموزان کرمانشاهی با توقف مواجه نشود.

عضو فراکسیون امید مجلس یادآور شد: همچنین در برخی از مناطق که مدرسه سالم و ایمنی باقی مانده است مقرر شد کانکس‌های گرم تعبیه شود و به صورت موقت در این اتاق‌ها دانش‌آموزان به تحصیل خود ادامه دهند تا آماده‌سازی و ایمنی مدارس مورد تأیید قرار گیرد.

دعوت از خیرین مدرسه‌ساز برای بازسازی مدارس کرمانشاه

سعیدی با بیان اینکه بازسازی مدارس در مناطق زلزله‌زده بهترین فرصت برای استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه‌ساز است، ادامه داد: برای بهبود اوضاع و شرایط نیاز است که حتما خیرین در این مناطق حضور پیدا کنند و بدون حضور خیرین بازسازی مدارس کندتر پیش خواهد رفت.

دانش‌آموزان کرمانشاهی نیاز به لوازم التحریر دارند

وی افزود: با توجه به اینکه کلیه لوازم التحریر و وسایل آموزشی دانش‌آموزان نیز زیر آوار مانده بود، نیاز به لوازم التحریر و وسایل آموزشی نیز در مناطق زلزله‌دیده احساس می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر اینکه بازسازی مساکن و مدارس باید اولویت نخست دولت در حال حاضر باشد، اظهار کرد: بیشترین چیزی که در مناطق زلزله‌زده به چشم می‌خورد امدادهای مردمی بود و مردم با تمام توان در صحنه حضور داشتند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.