| کد خبر: 143003 |

تاجگردون: کسی بهتر از قاضی زاده هاشمی در شناسایی و رفع مشکلات نبود

نماینده مردم گچساران در مجلس با اشاره به اینکه براساس گزارش دیوان محاسبات از تفریغ بودجه سال ۹۴ تقریبا خطا از حیث عملکرد در بهداشت و درمان نداشته ایم گفت: کسی که بتواند مشکلات را شناسایی و برطرف کند بهتر از قاضی زاده هاشمی نبود.

تین نیوز

نماینده مردم گچساران در مجلس با اشاره به اینکه براساس گزارش دیوان محاسبات از تفریغ بودجه سال ۹۴ تقریبا خطا از حیث عملکرد در بهداشت و درمان نداشته ایم گفت: کسی که بتواند مشکلات را شناسایی و برطرف کند بهتر از قاضی زاده هاشمی نبود.

 غلامرضا تاجگردون در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان اظهار کرد: موافقان و مخالفان نکاتی را در ارتباط با وزیر پیشنهادی بهداشت مطرح کردند اما بنده از باب وظیفه ساختاری خودمان در مجلس این نکته را یادآوری می کنم که طرح تحول سلامت که توسط آقای قاضی زاده صورت گرفت، این کار زاده مجلس بود.

وی تصریح کرد: یادم نمی‌رود سه، چهار سال پیش در آغاز کار دولت جدید در مجلس قبل و این مجلس هم با قوت در برنامه ششم و احکام دائمی و سایر فعالیت‌ها از جمله بودجه این طرح را ادامه دادیم و روزی که تصویب شد؛ این اختیار را به دولت دادیم که اجرا کند؛ یعنی یک درصد مالیات بر ارزش افزوده را اضافه کردیم تا دولت بتواند این طرح را اجرا کند.

این نماینده مجلس افزود: روزی که تصویب می‌کردیم می‌دانستیم که نیاز جامعه است و مردم چه سهمی از خود ر ا صرف بهداشت و درمان می‌کنند. این سهم در کشور قابل  جبران نبود؛ ناگزیر بودیم کمک کنیم.

نماینده مردم گچساران در مجلس اظهار کرد: روزی که سهم مردم در بستری قریب به ۲۰ تا ۲۵ درصد بود وامروز به ۵ درصد رسیده است دوستان در نظر داشته باشند که همیشه باید در طول جریان نگاه کنیم. امروز به واسطه یک مشکل کوچک نیاییم یک طرح بزرگ را که بسیاری از کشورهای پیشرفته در اجرایش موفق نبودند زیر سوال ببریم.

تاجگردون ادامه داد: درآمد پایدار خوبی را تصویب کردیم از یک درصد تا ۵ درصد و بعد دولت علیرغم کاستی‌هایی که در منابع وجود داشت کمک کرد.

وی همچنین بیان کرد: یک بار دیگر بیایید مراکز درمانی و بیمارستانی را مرور کنید که چه مشکلاتی داشته و اکنون در چه شرایطی است، برنامه‌های آقای هاشمی را مطالعه کنید حتی یک درصد خطا با اسناد بالادستی ندارد ضمن اینکه کاملا منطبق با اسناد بالادستی سیاست‌های ابلاغی برنامه ششم و قانون بودجه است.

وی در ادامه گفت: امروز یکی از همکاران اشاره‌ای به گزارش دیوان محاسبات داشت که حتما آن را بررسی خواهیم کرد، اما بنده افتخار می‌کنم که اعلام کنم در آخرین گزارشی که از دیوان محاسبات در تفریغ بودجه سال ۹۴ در صحن مجلس ارائه شد تقریبا خطا از حیث عملکرد در این حجم سنگین منابع در بهداشت و درمان نداشتیم و خوشبختانه پیش رفتیم و هماهنگی بین اسناد بالادستی از جمله افتخارات آقای هاشمی در بحث بهداشت و درمان وطرح تحول بود.

وی افزود: آقای جهانگیری و ربیعی در مجلس حضو ر دارند. بنده عرض می کنم یک نقصانی هست و از هردو وزیر و آقای جهانگیری خواهش می‌کنم که این مشکل راحل کنند تا بدون دغدغه این مسائل پیش رود.

تاجگردون اظهار کرد: وقتی شنیدم آقای هاشمی تمایل ندارند ادامه خدمت دهند به همراه چند نفر از دوستان خدمت رسیدیم و از ایشان خواهش کردیم؛ نه اینکه کسی نیست که بتواند وزیر بهداشت باشد، اما کسی که بتواند مشکلات را شناسایی و رفع کند بهتر از قاضی زاده هاشمی نبود. خواهش کردیم که بپذیرد و پذیرفتن به این معنی که بیاید و این طرح را ادامه دهد. وقتی هم دیدم که بسیاری از نمایندگان به عنوان موافق ثبت نام کردند خوشحال شدم که تصمیم ما اشتباه نبود.

وی در ادامه اظهار کرد: ده، بیست روز پیش حدود ساعت یک و نیم نیمه شب موبایل بنده زنگ خورد و آقای هاشمی موضوعی را مطرح کرد و گفت که خوابم نمی‌برد و ما در مجلس کمک کنیم که این مسئله حل شود.

تاجگردون ادامه دا: برادران عزیز ما می فرمایند که اخلاق تندی دارد. بار سنگینی که بر دوش آقای هاشمی است اشکالی ندارد که یکی دو بار اخلاق تند را هم داشته باشند؛ اگرچه رفتار حسنه ایشان با آن مستضعفین و محرومین قابل ستایش است. شاید من خواص از بعضی از رفتارها ناراحت شوم؛ اشکالی ندارد. ای کاش دیگر وزرا هم به این موضوع توجه داشته باشند، اما آنچه مهم است خشنودی مردم و رضایت عمومی است و نه خشنودی خواص. فعالیت‌های ایشان باعث شده مردم خشنود و راضی شوند.

نماینده مردم گچساران در مجلس گفت: بعضی از مسائل حواشی مانند دارو هم مطرح می‌شود؛ در حالی که سهم ورادات دارو به شدت کاهش یافته و کالاهای پزشکی رتبه بندی شده‌اند و کسی هم از راه نمی‌رسد دارو وارد کند؛ لذا کار سنگینی که دولت و مجلس شروع کرده باید ممارست کنیم تا به نتیجه برسد وامیدورایم که نمایندگان رای قاطع دهند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.