| کد خبر: 267543 |

اجرای بیمه شخص ثالث اجباری مترو و قطار های برون شهری به کجا رسید؟

قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی در خصوص روند بیمه نامه شخص ثالث وسایل نقلیه ریلی نکاتی را ارائه کرد.

تین نیوز

قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی گفت: در سال ۱۳۹۵ که قانون بیمه اجباری شخص ثالث مصوب شد بیشتر تمرکز صنعت بیمه روی بیمه اجباری وسایل نقلیه موتوری زمینی بود و کمتر به سایر وسایل نقلیه توجه شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مجید مشعلچی افزود: تا این که در سال های اخیر توجهی به موضوع بیمه شخص ثالت وسایل نقلیه ریلی هم شد و بیمه مرکزی روی وسایل حمل و نقل ریلی مسافربری، باربری، بین شهری و داخل شهری همان مترو شروع به بحث کرد. اولین مورد بحث تعرفه بود که در شورای عالی بیمه تعرفه مربوط به بیمه های شخص ثالث وسایل نقلیه ریلی پیشنهاد شد و در شورای عالی با تغییراتی تصویب شد. بر این اساس نرخنامه بیمه نامه های شخص ثالث حوادث ریلی را داریم.

این مقام مسئول گفت: گام بعدی این بود برای اعمال عمل به این نرخنامه نیازمند شیوه نامه اجرایی هستیم شیوه نامه اجرایی بیمه نامه شخص ثالث ریلی بین شهری یا همان قطار ها را با سرعت ویژه با همکاری راه آهن پیش بردیم و در نهایت شیوه نامه نهایی و ابلاغ شد تنها مورد باقی مانده بحث مترو بود.

او می گوید: مترو دارای ظرافت و حساسیت های ویژه ای است که باید به آن توجه داشت در نهایت یک هفته ای است است که شیوه نامه اجرایی بیمه شخص مترو را هم با کمک همکاران نهایی کردیم و آماده ابلاغ است.

مشعلچی در ادامه اظهار کرد: مورد آخر به حداقل اطلاعات و داده ها مورد نیاز بازمی گردد که باید در سامانه سنهاب بیمه مرکزی وجود داشته باشد تا ما آن را در اختیار شرکت ها قرار دهیم و بر اساس این اطلاعات بیمه نامه صادر کنند. اطلاعات هم دو دسته است که ما اطلاعات افراد حقیقی را داریم، اما اطلاعات مربوط به خود وسیله حمل و نقل ریلی را نداریم برای قطار اطلاعات دریافت شده که باید آن را بر اساس پروتکل هایی در اختیار شرکت ها قرار دهیم، اما برای مترو هنوز به جمع بندی نهایی در خصوص داده های خود وسیله نقلیه نرسیدم که انتطار داریم ظرف دو هفته آینده این داده ها کامل و ما به شرکت ها ابلاغ کنیم.

این مقام مسئول می گوید: اگر این مورد هم نهایی شود تنها ابلاغ ما به شرکت های بیمه می ماند که اعلام کنیم از ابتدای ۱۴۰۳ دیگر اجازه تمدید صدور بیمه نامه مسئولیت را ندارند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.