| کد خبر: 147685 |

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد

◄ 73 دستگاه مین ‎‌بوس دانش آموزی خدمات می‌دهند/ افزایش 40 درصدی ترافیک در مهرماه

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ورود 73 دستگاه مینی بوس به منظور استفاده در ناوگان حمل و نقل دانش آموزی خبر داد.

تین نیوز

محسن پورسیدآقایی با اشاره به همزمانی دهه اول ماه محرم با هفته اول شروع به کار مدارس، اظهار کرد: همزمان با جشن شکوفه ها،  73دستگاه مینی بوس ویژه سرویس مدارس که مقرر شده در دومنطقه 4 و 8 تهران به صورت آزمایشی ارائه خدمات داشته باشند امروز به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، وی در ادامه سخنان خود با بیان این که «علاوه بر رایگان بودن استفاده از مترو در رو اول مهر برای دانش آموزان، آن ها می توانند با خرید کارت بلیط ویژه از نیم بها بودن خدمات در طول سال بهره مند شوند»، تصریح کرد:  در تلاش هستیم تا در هفته نخست مهرماه با ارائه خدمات هرچه بهتر، با مشکل کم تری در جابه جایی روبرو باشیم.

پورسیدآقایی در توضیح تلاش به منظور افزایش تعداد قطارهای مترو، گفت: هفته گذشته مناقصه ۶۷۲ واگن مترو در وزارت کشور برگزار شد.

 وی با توضیح امکانات مینی بوس های دانش آموزی گفت: سیستمی پیش بینی شده است که براساس آن دانش آموزی که دارای کارت بلیت دانش آموزی است، به محض ورود به مینی بوس مدرسه، حضورش به خانواده پیامک می شود.

پرورسیدآقایی افزود: 73 دستگاه مینی بوس جدید وارد سرویس شده و اگر طرح سرویس مدرسه موفق شود این مساله را به تمام تهران توسعه خواهیم داد اما در حال حاضر که بخش زیادی از این تعداد دبیرستان ها هستند، تحت پوشش این سرویس قرار گرفته تا پس از گذراندن مراحل آزمایشی این طرح به تمامی مدارس شهر تعمیم پیدا کند.

خط 7 مترو

پورسیدآقائی با تاکید بر این که استفاده مترو تهران برای دانش آموزان در روز اول مهرماه رایگان خواهد بود، گفت: در بودجه عمرانی کشور خرید ۲هزار واگن به منظور به کار گیری در مترو تهران پیش بینی شده است که هزار واگن متعلق به تهران است.

او در پاسخ به پرسشی درخصوص خطوط بهره برداری شده از جمله خط هفت مترو گفت:  خط هفت مترو تهران مشکلات و نواقص فنی زیادی دارد که باید پیش از راه اندازی مرتفع شود.

معاون حمل ونقل وترافیک شهرداری تهران در پایان سخنان خود، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات و نواقصی که تمامی خطوط مترو با آن مواجه هستند کمبود واگن در تمامی خطوط است و خطوطی که به بهره برداری می رسند متاسفانه از سایر خطوط واگن به خطوط تازه به بهره برداری رسیده منتقل می شود و به این ترتیب نه تنها افزایش مسافرگیری را شاهدنیستیم بلکه، شلوغی و ازدحام دو چندان می شود.

اتوبوس برقی

پورسیدآقایی با اشاره به بهره برداری آزمایشی اتوبوس های برقی در خط امام حسین نیز یادآورشد: بهره برداری از این خط قطعی نیست و باید مراحل تست آزمایشی خود را بگذراند و پس از اطمینان از عملکرد آن   این خط به مرحله بهره برداری کامل خواهد رسید.

معاون شهردار تهران با اشاره به ورود اتوبوس های جدید به ناوگان اتوبوسرانی، گفت: خوشبختانه با مشارکت بخش خصوصی و حمایت های مدیریت شهری شاهد حضور ۲۰ دستگاه اتوبوس در مسیر پیچ شمیران تا میدان قدس در روزهای اخیر بودیم،  اتوبوس های فرسوده این خط از رده خارج شدند و از ابتدای مهر اتوبوس های جدید در این مسیر خدمات رسانی خواهند کرد.

وی در ادامه  تصریح کرد: برای حمایت از خرید اتوبوس ها توسط بخش خصوصی، شهرداری دو برابر مبلغ بلیط که توسط مسافر پرداخت می شود یارانه پرداخت می کند تا بتواند اتوبوس های جدید را خریداری و به مدار وارد کند.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار یتهران درخصوص این که چه زمانی اتوبوس های برقی به طور کامل وارد مدار خدمات رسانی می شوند، توضیح داد: از همین امروز بهره برداری آزمایشی آغاز شده و چند اتوبوس در همین مسیر به کار خواهیم گرفت و حداکثر طی یک ماه آینده نتایج آن را بررسی خواهیم کرد و اگر مطئمن شویم تمام نقایص برطرف شده است به طور رسمی کار آغاز خواهیم کرد.

شناور شدن ساعات کار

وی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص طرح شناور شدن ساعات کار اداری که به طور آزمایشی از اول تا ۱۵ مهرماه اجرایی می شود و تاثیر آن بر پایتخت هم گفت: پیش بینی شده که اجرای این طرح کمی ساعت پیک ترافیک را متغیر کند و هدف اصلی شهرداری از برقرار کردن این مهم، ایجاد آرامش روانی والدین دانش آموزان است، که معمولا در هفته اول با مشکل رفت وآمد فرزند خود به مدرسه مواجه هستند، تیمی تاثیر شناور شدن ساعات کاری را بررسی و نتایج آن را به مردم گزارش خواهد داد که تا چه میزان این طرح بر میزان ترافیک تاثیرگذار بوده است.

تغییرات ترافیکی مهرماه

معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنان خود، در خصوص این مطلب که تا چه میزان ترافیک اول مهر تغییر می کند، یادآورشد: میانگین در هفته نخست مهرماه ۴۰ تا ۵۰ درصد ترافیک پایتخت تغییر می کند این عدد در شش ماهه دوم میزان افزایش ترافیک ۳۰ درصد است، اما در هفته اول مهرماه بین همان ۴۰ تا ۵۰ درصدپیش بینی شده و لذا، از تمام همشهریان تقاضا دارم از سفرهای غیرضروری در هفته نخست مهرماه پرهیز کنند به ویژه این که هفته همزمان با شروع ایام عزاداری حضرت اباعبدالله حسین(ع) نیز هست.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.