| کد خبر: 140859 |

فاز نخست قطار شهری قم تا پایان سال ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد

عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته شده فاز نخست قطار شهری از منطقه قلعه کامکار به مقصد جمکران تا پایان سال ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد و در خدمت ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان قرار خواهد گرفت.

تین نیوز

عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته شده فاز نخست قطار شهری از منطقه قلعه کامکار به مقصد جمکران تا پایان سال ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد و در خدمت ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان قرار خواهد گرفت.

مصطفی سعادت طلب در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم‌ با اشاره به اهمیت مطالعه و شناخت در اجرای پروژه‌های شهری اظهار داشت: نخستین مسئله‌ای که در کمیسیون‌های مختلف باید  به آن توجه داشت شناخت درست نیازهای هر منطقه است که باید با نگاه عدالت محور همراه باشد.

وی طرح ارزش کاهنده را یکی از مهم‌ترین اقدامات امور زیربنایی در شورای چهارم دانست و افزود: یکی از کارهای مهمی که انجام‌شده این است که اگر حقی از کسی در شهر ضایع‌شده به او برگردانده شود که به آن ارزش کاهنده گفته می‌شود که در همین ارتباط به افرادی  که تعهداتی داشته‌ایم و در اجرای آن تعهدات موفق عمل‌ نکرده‌ایم خسارت‌های ناشی از آن را  پرداخت کرده‌ایم.

عضو شورای اسلامی شهر قم معضل ترافیک شهری را مورد توجه قرار داد و گفت: برای اجرای پروژه  قطار شهری و مترو مطالعات فراوانی صورت گرفته است، امیدواریم تا پایان شورای پنجم تونل خط A  به‌طور کامل راه‌انداز شود و خط B مترو نیز حداقل 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد.

سعادت طلب با اشاره به چشم‌انداز حمل‌ونقل شهری قم تأکید کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته شده فاز نخست قطار شهری از منطقه قلعه کامکار به مقصد جمکران تا پایان سال 97 به بهره‌برداری خواهد رسید و در خدمت ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان قرار خواهد گرفت.

 وی عنوان کرد: با روند خوبی  که پروژه قطار شهری قم آن را دنبال می‌کند شورای چهارم می‌تواند خط نخست مترو را به‌صورت کامل تحویل شورای بعدی قرار بدهد و خط دو مترو نیز می‌تواند تا پایان شورای چهارم در مرحله تحویل کامل حفاری تونل و تعیین ایستگاه‌ها باشد.

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به پروژه منوریل نیز تصریح کرد:  اگر انتهای مسیر منوریل به یک منطقه مهم  وصل شود و کارکرد و منطق حمل‌ونقلی مناسبی پیدا کند می‌تواند در گشودن برخی از گره‌های کور ترافیکی شهر مفید باشد بنابراین باید مبدأ و مقصد مشخصی برای آن در نظر گرفت.

سعادت طلب اهتمام به ناوگان حمل‌ونقل عمومی را یکی از مهم‌ترین سیاست‌های شورای شهر قم دانست و عنوان کرد: سیاست‌های کلی شورای اسلامی شهر تقویت حمل‌ونقل عمومی است و در تلاش هستیم که حمل‌ونقل شخصی صرفاً به مرکز شهر محدود شود تا رفت‌وآمد مردم با ناوگان حمل‌ونقل عمومی سهولت بیشتری داشته باشد.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.