| کد خبر: 137122 |

افزایش ۶۶ واگن جدید به مترو

به‌زودی ۶۶ واگن جدید و بازسازی شده (اورهال) به ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران افزوده می‌شود.

تین نیوز
 به‌زودی ۶۶ واگن جدید و بازسازی شده (اورهال) به ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران افزوده می‌شود.

مازیار حسینی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران این خبر را صبح دیروز در حاشیه بازدید از کارخانه واگن‌سازی داد. وی گفت: مجموعه واگن‌سازی یکی از تخصصی‌ترین مجموعه‌های شرکت متروست که ما می‌توانیم با اتکا به ظرفیت این کارخانه تولیداتی داشته باشیم که با محصولات روز دنیا کیفیتش برابری می‌کند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به برخی شائبه‌ها مبنی بر تولید واگن چینی در این کارخانه گفت: در شرکت واگن‌سازی شرکای ما چینی هستند اما محصول چینی تولید نمی‌کنیم و مطمئن باشید از محصول مورد نیاز مترو که در داخل کشور تولید می‌شود استفاده خواهیم کرد. هم‌اکنون مترو در شهر تهران به یک مقوله غیرقابل برگشت و مهم بدل شده که به یکی از ارکان زندگی مردم به‌خصوص افراد کم‌برخوردار تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه 1.9میلیون نفر روزانه از مترو استفاده می‌کنند که با احتساب میزان سفرهایشان می‌توان گفت که 3میلیون سفر روزانه با مترو انجام می‌شود، گفت: با زیرساخت‌های فعلی می‌توانیم میزان سفر را 2.5برابر افزایش دهیم اما نیازمند تزریق واگن‌های بیشتری هستیم و مطمئن باشید اگر تعداد واگن‌ها افزایش یابد مترو به‌دلیل حجم جابه‌جایی در ردیف پنج متروی برتر دنیا قرار می‌گیرد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه شهرداری تهران در سال گذشته یک میلیارد و 900میلیون تومان بابت ساخت واگن سرمایه‌گذاری کرده است، ادامه داد: ما با چینی‌ها در قسمت بازرگانی شریک هستیم اما در بحث محصولات و تکنیسین صددرصد نیروها ایرانی هستند. حسینی گفت: دولت قول داده که 1600واگن مترو برای تهران تأمین کند و ما ظرفیت و آمادگی آن را داریم که در کارخانه واگن‌سازی آنها را تولید کنیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه به‌زودی با حضور شهردار تهران 66واگن وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی می‌شود، گفت: دو رام قطار نوسازی شده که از آبگرفتگی متروی تهران باقی مانده بود، 2 رام قطار که به‌طور کامل اورهال شده و همچنین 2قطار دوطبقه و یک دستگاه لوکوموتیو وارد چرخه حمل‌ونقل می‌شوند اما دقت داشته باشید که وقتی می‌گوییم اورهال، یعنی تعمیر کلی و صددرصدی یک قطار و تصور نکنید که تنها تعمیرات جزئی روی قطار انجام می‌شود بلکه همه قطعات قطار غیر از بدنه واگن‌ها تغییر می‌کند.

وی اظهار کرد: شهرداری تهران در سال گذشته یک میلیارد و 900میلیون تومان برای تأمین واگن سرمایه‌گذاری کرده و توانسته 327واگن ایجاد کند و دقت داشته باشید هر اورهال 4‌ماه فرصت لازم دارد که تکنیسین‌های واگن‌سازی کمتر از 4‌ماه آن را انجام می‌دهند. حسینی با بیان اینکه عمر مفید قطارها 30ساله است و هم‌اکنون قطارهای متروی تهران 16سال سن دارند، گفت: معتقدیم با یک نگهداری درست می‌توان بیش از 30سال نیز از قطارها استفاده کرد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه ما در واگن‌سازی به‌دنبال سود نیستیم، گفت: این کارخانه هم‌اکنون در 2شیفت فعال است و با افزایش شیفت می‌توانیم تمام سفارش‌های دولت را که 1600واگن است در کمتر از 3سال تحویل دهیم. وی با بیان اینکه 18 تا 19رام قطار در مترو نیازمند اورهال هستند، گفت: شرکت واگن‌سازی شهرداری تهران آماده است 1600واگن متعهدی دولت را در کمتر از 3سال به‌طور صددرصد ساخته و تحویل دهد.

 

منبع: سايت خبری همشهری آنلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.