| کد خبر: 135932 |

صنعت متروسازی در کشور بومی‌ شده است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه صنعت متروسازی در کشور بومی‌ شده، گفت: دولت به وظیفه قانونی خود در اختصاص اعتبارات به حوزه مترو عمل نکرده و موظف به تأمین 82.5 درصدی اعتبارات اتوبوس‌رانی است.

تین نیوز

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه صنعت متروسازی در کشور بومی‌ شده، گفت: دولت به وظیفه قانونی خود در اختصاص اعتبارات به حوزه مترو عمل نکرده و موظف به تأمین 82.5 درصدی اعتبارات اتوبوس‌رانی است.

 

مهدی چمران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری فارس استان تهران اظهار کرد: شفاف‌سازی در حوزه عملیاتی شهرداری تهران مانند سایر حوزه‌ها صورت گرفته است؛ طی سال‌های اخیر توجه خاصی به بخش حمل‌ونقل شهری و به‌ویژه ریلی در شهر تهران شده است.

 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه بیشترین مبالغ بودجه‌ای برای حمل‌ونقل عمومی و ریلی اختصاص داده شد، تصریح کرد: امسال نیز این اختصاص اعتبارات در این حوزه صورت گرفته است.

 

چمران با اشاره به اینکه کمک‌های دولتی در این زمینه‌ها محقق نشده است، افزود: دولت باید ۵۰ درصد اعتبارات توسعه مترو را بپردازد و در حوزه اتوبوس‌رانی باید 82.5 درصد اعتبارات را دولت پرداخت کند.

 

وی با بیان اینکه با عدم دریافت کمک‌های مالی از سوی دولت در این زمینه‌ها طی چند سال اخیر مواجه بودیم، اضافه کرد: شهرداری در این شرایط اختصاص اعتبارات بیشتر به بخش حمل‌ونقل عمومی اتوبوس و ریلی در حوزه مترو را در پیش ‌گرفته است.

 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه رشد حمل‌ونقل ریلی و حتی اتوبوس‌رانی در تهران توسط شهرداری با وضع این زیرساخت‌ها در تهران در 10، 12 سال پیش قابل قیاس نیست، تصریح کرد: از بیش از 30 کیلومتر خطوط ریلی مترو در گذشته در حال حاضر ساختار متروی شهر تهران به بالای 200 کیلومتر رسیده است.

 

چمران با اشاره به اینکه تا چند هفته و ماه آینده دامنه مترو در تهران به مرز 300 کیلومتر نزدیک می‌شود، اضافه کرد: این سرعت عمل یک رکوردزنی است و هدف سرعت‌دهی به جابه‌جایی مردم و کاهش هزینه‌های آن‌هاست.

 

وی با بیان اینکه صنعت متروسازی در کشور بومی شده است، تصریح کرد: توسعه مترو در شهر تهران با امکانات، مهندسان و تکنولوژی داخلی اتفاق افتاده است و پاسخ‌گوی همه نیازها می‌تواند، باشد به شرطی که امکانات مالی آن فراهم شود.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.