| کد خبر: 260665 |

مازندران قطب پروازهای فوق سبک کشور

۳۱ هزار و ۷۲۴ پرواز فوق سبک تفریحی و آموزشی در فرودگاه‌های شهدای نوشهر و رامسر انجام شده است.

تین نیوز

مدیر کل فرودگاه‌های مازندران با بیان اینکه مازندران قطب پروازهای فوق سبک تفریحی و آموزشی کشور است، گفت: ۳۱ هزار و ۷۲۴ پرواز فوق سبک تفریحی و آموزشی در فرودگاه‌های شهدای نوشهر و رامسر انجام شده است که ۵۶ درصد پروازهای فوق سبک کشور را شامل می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، روابط عمومی فرودگاه های مازندران، سعدالله وطن‌خواه، به مناسبت هفته دولت در گزارشی اظهارکرد: تعداد پروازهای فوق سبک در فرودگاه‌های مازندران در مقایسه با دو سال قبل ۲۰۰ درصد افزایش داشته که نشان از توسعه صنعت گردشگری و اقبال مردم به هوانوردی عمومی است.

مدیر کل فرودگاه‌های مازندران، توسعه پروازهای عمومی را یکی از رویکردهای دولت در توسعه صنعت گردشگری دانست و ادامه داد: چهار شرکت پروازی هواپیماهای فوق سبک اکنون در رامسر و نوشهر در حال فعالیت هستند.

این مسئول با افزایش اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه‌های مازندران در دو سال اخیر اشاره کرد و گفت: ۴۲۴ هزار مسافر پارسال در فرودگاه‌های استان اعزام و پذیرش شدند که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ حدود ۹ درصد افزایش داشته است.

او به افزایش پروازهای زیارتی نیز اشاره کرد و افزود: پروازهای اربعین امسال هم در پذیرش زائر و هم در تعداد پروازها ۳۴ درصد در مقایسه با پارسال افزایش داشته است.

مدیر کل فرودگاه‌های مازندران ادامه داد:  در پروازهای حج تمتع دو سال گذشته نیز ۸۸۱۰ زائر از فرودگاه شهدای ساری برای انجام مناسک حج به عربستان اعزام شدند که افزایش ۷۰ درصدی داشته است.

مسیرهای جدید پرواز خارجی

وطن‌خواه توسعه پروازهای خارجی را از برنامه‌های جدی مسئولان استان و سازمان هواپیمایی اعلام کرد و گفت: در تیرماه امسال با اخذ مجوز مرز هوایی رامسر اولین پرواز از مسقط به رامسر انجام شده است.

او افزود: این پرواز اکنون هفته‌ای یک بار انجام می‌شود و با توجه به صدور مرز هوایی برای فرودگاه شهدای رامسر در آینده مسیرهای جدید خارجی نیز در این فرودگاه برقرار خواهد شد.

مدیر کل فرودگاه‌های مازندران ادامه داد: پرواز ساری به اکتائو قزاقستان نیز امسال از فرودگاه شهدای ساری برقرار شد که اکنون هر دو هفته یک پرواز انجام می‌شود

وطن خواه، گفت: با توجه به اینکه تقاضا برای پروازهای خارجی در استان در حال افزایش است، مسیرهای پروازی جدید دیگر نیز دائر خواهد شد.

فرودگاه‌های استان نونوار شد

 مدیر کل فرودگاه‌های مازندران با اشاره به توجه سازمان هواپیمایی به افزایش امنیت پروازها و ایمنی مسافران، گفت: بیش از ۸۷ میلیارد تومان دو سال گذشته برای افزایش ایمنی پرواز و خرید ۴ دستگاه کف ساز، یک دستگاه برف روب و ۵ دستگاه خودروی هدایت هواپیما هزینه شد که در مقایسه با ۱۵ سال گذشته کم سابقه بوده است.

وطن خواه افزود: بهسازی ترمینال، اجرای دیوار حفاظتی، ساخت بلوار دسترسی مردم به فرودگاه با ۱۳۶ میلیارد تومان هزینه و اجرای طرح زهکشی و جمع آوری آب‌های سطحی با ۱۸۰ میلیارد تومان هزینه از جمله اقداماتی بود که دو سال اخیر برای بهسازی فرودگاه شهدای ساری انجام شده است.

او ادامه داد: بهسازی ساختمان و تاسیسات، نصب هواسازها و چیلرها، توسعه و بهسازی ترمینال و توقف گاه هواپیما نیز از اقدامات عمرانی بود که در فرودگاه‌های شهدای رامسر و نوشهر انجام شده است.

مدیر کل فرودگاه‌های مازندران گفت: در حوزه فن آوری اطلاعات نیز در دوسال گذشته ۳۵ هزار متر فیبر نوری در فرودگاه‌های شهدای ساری، نوشهر و رامسر اجرا و ۲۸۰ دوربین مدار بسته در راستای تامین امنیت فیزیکی فرودگاه نصب شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.