| کد خبر: 254460 |

افزایش ۶۰ درصدی مبادلات ریلی کالا با کشور آذربایجان

مدیرکل راه آهن شمال۲ از افزایش ۶۰ درصدی مبادلات ریلی کالا با کشور آذربایجان خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۵۲ هزار تن کالا در پایانه ریلی آستارا وارد شده است.

تین نیوز

مدیرکل راه آهن شمال۲ از افزایش ۶۰ درصدی مبادلات ریلی کالا با کشور آذربایجان خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۵۲ هزار تن کالا در پایانه ریلی آستارا وارد شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن شمال،  غلامحسین ولدی، با تشریح عملکرد سال گذشته راه آهن گیلان در حوزه صادرات، واردات و ترانزیت بار در پایانه مرزی آستارا، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ مجموعا ۵۷۱ هزار و ۱۴۶ تن کالا در پایانه ریلی آستارا با کشور همجوار آذربایجان مبادله شده است.

وی با بیان اینکه این میزان مبادله کالا نسبت به عدد ۳۵۵ هزار و ۹۷۷ تن در سال ۱۴۰۰، بیش از ۶۰ درصد رشد را نشان می‌دهد، تصریح کرد: میزان صادرات ریلی کالا در سال گذشته ۱۹۹ هزار و ۱۵۱ تن بود که این رقم نیز نسبت به عدد ۱۸۲ هزار و ۵۴ تن در سال ۱۴۰۰ افزایش ۱۰ درصدی داشته است.

مدیرکل راه آهن شمال۲ افزود: در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۵۲ هزار تن کالا در پایانه ریلی آستارا وارد شده و بیش از ۲۲۰ هزار تن کالا نیز ترانزیت گردیده است.

ولدی خاطرنشان کرد: مرکبات، سیمان، مواد شیمیایی، کاشی و مواد غذایی عمده کالاهای صادراتی هستند که از طریق این خط ریلی به کشور آذربایجان حمل شده‌اند و چوب، الوار، پنبه، کاغذ، غلات و... نیز از مهمترین کالاهای ترانزیتی و وارداتی محسوب می شوند.

وی همچنین از افزایش جابه جایی بار و مسافر در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۷۶ هزار نفر توسط ناوگان حمل و نقل ریلی منطقه شمال۲ جابجا شده‌اند که نشان دهنده رشد ۲۴ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.