| کد خبر: 257869 |

مردم لرستان چشم‌ انتظار افتتاح راه‌ آهن هستند

مردم لرستان چشم انتظار افتتاح و بهره برداری از پروژه راه آهن هستند.

تین نیوز

مردم لرستان چشم انتظار افتتاح و بهره برداری از پروژه راه آهن هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سال ۹۰ کلنگ احداث راه آهن خرم آباد- دورود- اندیمشک به عنوان یکی از پروژه های مهم عمرانی لرستان به زمین زده شد و سال ۹۳ عملیات اجرایی آن آغاز شد و قرار بود طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تا شهریور ۹۸ به بهره برداری برسد.

در خصوص آخرین وضعیت این پروژه، احسان کرم زاده، مدیرکل دفتر فنی، حمل و نقل و ترافیک استانداری لرستان، راه آهن لرستان پروژه ای بود که از دستور خارج شده و جزو مصوبات اول سفر ریاست جمهوری به استان قرار نگرفته بود که با پیگیری استاندار و معاون عمرانی این پروژه در لیست مصوبات سفر دولت به استان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه از محل طرح شهید سلیمانی تامین و ۱.۲ میلیارد تومان اعتبار ارزی از محل تهاتر نفت برای آن مصوب شد.

مدیرکل دفتر فنی، حمل و نقل و ترافیک استانداری لرستان افزود: به ادامه مسیر راه آهن لرستان، مسیر خرم آباد- اندیمشک نیز اضافه شده و به زودی کلنگ زنی خواهد شد.

کرم زاده با اعلام اینکه راه آهن لرستان یکی از سه پروژه خط آهن کشور محسوب می شود و دارای دستور ویژه مقام معظم رهبری برای تکمیل و تسهیل آن را داراست، بیان کرد: این پروژه در حال حاضر در ۱۱ جبهه کاری فعال است.

وی گفت: از کل مسیری که از دورود عبور می کند یک شاخه آنتنی در بروجرد و یک شاخه دیگر در خرم آباد قرار می گیرد.

مدیرکل دفتر فنی، حمل و نقل و ترافیک استانداری لرستان اضافه کرد: از کل مسیر که بیش از ۱۰۰ کیلومتر بوده در مجموع ۵۰ کیلومتر آن در شرف تملک است و انجام این تملک ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

کرم زاده گفت: از کیلومتر صفر که از دورود حرکت کنیم ۴۸ کیلومتر از اراضی نیاز به تملک دارد. وی با بیان اینکه راه آهن پروژه مهم استان است، خاطرنشان کرد: این پروژه درحال حاضر ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با توجه به اینکه مسیر راه آهن لرستان سردسیر بوده این میزان پیشرفت قابل قبول است.

مدیرکل دفتر فنی، حمل و نقل و ترافیک استانداری لرستان با بیان اینکه قسمت اول این پروژه در موعد مقرر به مرحله افتتاح خواهد رسید، یادآور شد: تا پایان دولت حداقل بخش دورود به خرم آباد به مرحله افتتاح خواهد رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    مردم لرستان چشم انتظارند انشاله همان گونه که مترو اهواز هنوز بعداز 22سال راه اندازی نشده و فقط بودجه اش را هاپولی کرده اند راه آهن لرستان هم راه میافتد اوناهاش.....

  • عزیز 0 0

    دروغ نگو صد سال دیگه هم افتتاح نمیشه

  • علی 0 0

    سال 90کلنگ زنی شده. یا للعجب

  • حسین 0 0

    خیلی ممنون از این همه لطف که به ما مردم لرستان دارید.... استان‌های دیگه هر رئیس جمهور که میره کلی پروژه افتتاح میکنه چند تا پروژه هم شروع میشه توی لرستان پروژه های قبلی حذف میشن رئیس جمهور که تشریف میارن لرستان با کلی خواهش و تمنا که دوباره همون پروژه ها فعال بشن..... زمانی که راه آهن از لرستان عبور میکرده کمتر استانی راه آهن داشته الان همه دارند ما هنوز نتونستیم خرم آباد رو به راه آهن وصل کنیم