| کد خبر: 268319 |

هوشمندسازی نظارت بر ناوگان اتوبوسرانی در قم

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم گفت: فرایندهای نظارتی سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم به صورت کاملا هوشمند انجام می شود تا دقیق ترین نظارت ها برای رعایت حقوق شهروندی صورت گیرد.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم گفت: فرایندهای نظارتی سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم به صورت کاملا هوشمند انجام می شود تا دقیق ترین نظارت ها برای رعایت حقوق شهروندی صورت گیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، علی نیک نظارت و بازرسی را یکی از عوامل ارائه خدمات مطلوب به شهروندان عنوان و اظهار کرد: در گذشته بازرسی سازمان اتوبوسرانی با استقرار ناظرانی در دو سوی خطوط صورت می گرفت، اما امروز دیگر بازرسی سنتی در این سازمان نداریم.

وی افزود: با توجه به به کارگیری سامانه الکترونیکی AVL در سیستم، نیاز به حضور نیروی انسانی در ایستگاه های مختلف مسیر نیست، زیرا بازرسی به صورت آنلاین و از طریق مانیتورینگ اجرا می شود و از لحظه ورود خودرو به مسیر تا زمان خروج به صورت لحظه ای رصد می شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم تصریح کرد: این سیستم از تخلف هایی مانند توقف طولانی در مسیر، سرعت غیرمجاز برای رسیدن در سرفاصله خطوط جلوگیری کرده است که این امر در زمان بازرسی انسانی امکان پذیر نبود.

قرارگاهی برای اتوبوس های فرسوده قم

نیک با اشاره به توقفگاه های اتوبوس ها اضافه کرد: در حال حاضر دو توقفگاه در شهر قم داریم، به طوری که در توقفگاه مرکزی عمده اقدامات از جمله فرایندهای نظارتی و اداری صورت می گیرد.

وی ادامه داد: توقفگاه شهید زین الدین در حال حاضر صرفاً توقفگاه است که در بلوار غدیر وجود دارد و ۲۰ درصد خودروهای فعال در آنجا توقف دارند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم گفت: ۶۴ دستگاه اتوبوس مربوط به دهه ۸۰ که در توقفگاه شهید زین الدین وجود دارد و قابلیت بازسازی ندارد در دستور فروش قرار دارند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.