| کد خبر: 262495 |

۴۳ اتوبوس رسوبی در بندر شهید باهنر پس از ترخیص به فروش می رسند + فیلم

۴۳ دستگاه اتوبوس با انجام مراحل قانونی درحال خروج از این بندر است و در نخستین مزایده به فروش می رسند.

تین نیوز

حمیدرضا محمدحسینی تختی، مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان روز گذشته اعلام کرد: با ادامه روند ترخیص کالاهای رسوبی در بندر شهید باهنر، ۴۳ دستگاه اتوبوس که شامل این نوع کالاهاست با انجام مراحل قانونی درحال ترخیص از بندر است.

به گزارش تین نیوز، مهدی فتحی مدیرکل اموال تملیکی هرمزگان پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این اتوبوس ها که فضای بندر شهید باهنر را اشغال کرده اند به فضایی در خارج از این بندر منتقل می شوند و در نخستین مزایده به فروش گذاشته می شوند.

مدیرکل اموال تملیکی ادامه داد: فرایند خروج این اتوبوس ها با توجه به ابعاد، و اندازه و ایمنی که باید در نقل و انتقال آن ها رعایت شود خاص بوده و بایستی همه مسیرها در مدت خروج آن ها بسته می شود.

فتحی اشاره کرد: بندر شهید باهنر با خروج این اتوبوس ها فضای کافی را برای تخلیه و بارگیری کالاهای وادراتی و صادراتی خواهد داشت.

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور ۱۶ شهریورماه جاری درپی گزارشاتی درباره ایستایی بیش از ۲۵ هزار کانتینر حاوی کالاهای وارداتی مختلف در گمرکات شهید رجایی و شهید باهنر با همراهی وزیر جهادکشاورزی، رییس کل گمرک ایران، استاندار هرمزگان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و برخی مدیران مربوط در سفری چند ساعته عازم بندرعباس شد و با حضور در اسکله بندر شهید رجایی و بخش های مختلف گمرکات این بندرگاه، گزارش های واصله را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

همچنین در تاریخ ۱۸ شهریورماه جاری نیز دستورر برای تعیین تکلیف یک روزه کالاهای رسوبی گمرکات به ویژه بندر شهید رجایی به رییس سازمان استاندارد و رییس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی و رییس سازمان توسعه و تجارت ماموریت داد برنامه ریزی لازم را برای ترخیص کالاهای رسوبی از گمرکات شهید باهنر و شهید رجایی انجام دهند.

طبق اعلام مدیرکل اموال تملیکی استان هرمزگان، ۱۰ هزار کانتینر بلاتکلیف و متروکه در بندر شهید رجایی وجود دارد که سه هزار کانتینر آن متعلق به قبل از سال ۱۴۰۰ بوده که درحال پالایش برای تعیین تکلیف آن ها هستیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.