| کد خبر: 268212 |

کمربندى جنوب شیراز ایمن مى‌ شود

کلنگ زنى عملیات اجرایى تقاطع هاى غیرهمسطح قائم و سفیر در کمربندى جنوبى شیراز با حضور نماینده عالى دولت در استان فارس و مدیرکل راه و شهرسازى استان فارس به زمین زده شد.

تین نیوز

کلنگ زنى عملیات اجرایى تقاطع هاى غیرهمسطح قائم و سفیر در کمربندى جنوبى شیراز با حضور نماینده عالى دولت در استان فارس و مدیرکل راه و شهرسازى استان فارس به زمین زده شد.

کمربندی شیراز تا شب عید روشن می‌ شود

کمربندی شیراز؛ تاریک و بی‌ صاحب!

ساخت ۲ تقاطع غیرهمسطح در کمربندی جنوب شیراز آغاز شد

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، مدیرکل راه و شهرسازى فارس در حاشیه آیین کلنگ زنى تقاطع قائم در کمربندى جنوبى شیراز، گفت: کمربندى جنوبى یکى از پرترددترین محورهاى کلان شهر شیراز است که به دلیل شکل گرفتن سکونتگاه هایى پیرامون آن هم اکنون حدود 75 درصد خودروهایى که از این محور تردد مى کنند، درون شهرى و 25 درصد برون شهرى است.

محمودرضا طالبان استان افزود: این تداخل تردد خودروهاى سبک و سنگین در این محور منجر به بروز تصادفات و تلفات در کمربندى شده است.

طالبان با بیان اینکه در راستاى کاهش مشکلات این کمربندى توافقاتى بین شهردارى شیراز، راهدارى و راه و شهرسازى صورت گرفت، است، عنوان کرد: کمربندى جنوبى 42 کیلومتر طول دارد که براساس این توافق 18 کیلومتر از کمربندى که در محدوده شهرى قرار دارد و براى ایمنى سازى در اختیار شهردارى شیراز و 24 کیلومتر باقیمانده در اختیار راهدارى قرار گرفت و ساخت دو تقاطع نیز برعهده راه و شهرسازى قرارگرفت.

وی اظهار کرد: طراحى دو تقاطع سفیر و قائم انجام و مناقصه آنها برگزار شده است و انتخاب پیمانکار صورت گرفت و طى برنامه ریزى صورت گرفته این دو تقاطع در مدت 18 ماه ساخته مى شود و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

کمربندى شمالى شیراز در کمیسیون ماده 23 در حال بررسى است

مدیرکل راه و شهرسازى استان فارس خاطرنشان کرد: 6 تقاطع در مسیر کمربندى در سنوات در نظر گرفته شده است که تاکنون دو تقاطع توسط راه و شهرسازى ساخته شده و دو تقاطع برعهده شهردارى شیراز بود که احداث شده است و کلنگ دو تقاطع دیگر توسط راه و شهرسازى به زمین زده شده است.

طالبان با بیان اینکه اینکه طراحى این دو تقاطع مانند تقاطع شهیدان یغمور است، گفت: این تقاطع به دلیل ارتباط شهرک هاى جنوبى و شمالى کمربندى، ایجاد یک رینگ، شامل یک پل سه دهانه است که تقاطع قائم چهار رمپ و سفیر سه رمپ دارد.

این مدیر ارشد راه و شهرسازى با بیان اینکه همراه با کمربندى جنوبى، رینگ دوم شهر شیراز یا همان کمربندى شمالى در کمیسیون ماده 23 در حال بررسى است تصریح کرد:کمربندى دوم شیراز حدود 85 کیلومتر طول دارد که خان زنیان را به موارد متصل مى شود، کمربندى شرق نیز پل فسا را به خرامه متصل مى کند که چند سالى به دلیل مشارکت نیمه تمام مانده که در حال تلاشیم تا با برگزارى مناقصه و مشخص شدن پیمانکار دوباره کار آغاز شود.

به گفته طالبان پیشرفت فیزیکى این پروژه در حال حاضر 35 درصد است که با شروع کار طى دو سال ساخته خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که امکان افزایش تراکم طبقات در شهرک هاى اطراف کمربندى وجود دارد، عنوان کرد: اساسا میانگین طبقات ما در شهر شیراز یک و نیم طبقه است که از میانگین دیگر استان ها کمتر بوده و این براى یک کلانشهر کم است.

طالبان تصریح کرد: تدابیرى اندیشیده است که خیلى از پهنه ها براى افزایش تراکم آورده شود، همچنین در شهرک هاى اطراف کمربندى این آمادگى را داریم که مواردى که شهردارى اعلام مى کند در کمیسیون ماده 5 مورد ارزیابى قرار گیرد و تراکم افزایش یابد.

فارس رتبه نخست تامین زمین نهضت مسکن ملى در کشور

مدیرکل راه و شهرسازى فارس به طرح نهضت ملى مسکن اشاره و ابراز کرد: استان فارس رتبه نخست تامین زمین را در کشور کسب کرده است به طورى که حدود 3 هزار و 31 هکتار زمین تامین شده است و حدود یک هزار و 33 هکتار نیز مراحل نهایى اخذ مجوزهاى قانونى را به زودى دریافت مى کنند که شامل 97 هزار واحد پروژه است.

وى اعلام کرد: تاکنون 70 هزار نفر متقاضى مسکن 40 میلیون نخست آورده را واریز کردند براى حدود 55 هزار واحد پروانه ساختمانى صادر شده و 48 هزار واحد در حال اجراى فونداسیون است که فونداسیون 20 هزار واحد به اتمام رسیده و 28 هزار واحد هم در حال اجرا است.

طالبان عنوان کرد: براى رفع کمبود زمین متقاضیان نهضت ملى مسکن در شیراز 4 شهرک در حال نهایى است که دو شهرک طرح نهایى شده است.

وی در ادامه با اشاره به سایر پروژه هاى دهه فجر این اداره کل با بیان اینکه تا پایان سال 40 کیلومتر بزرگراه به بهره بردارى مى رسد عنوان کرد، امروز 5 و نیم کیلومتر در محور کوار فیروزآباد به بهره بردارى رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.