| کد خبر: 268068 |

عملیات حفاری مکانیزه خط ۳ مترو شیراز آغاز شد

شهردار شیراز در آغاز عملیات حفاری مکانیزه خط ۳ مترو شیراز گفت: موضوع تامین واگن برای مترو یک موضوع اساسی بوده و این در حالی است که برای خرید واگن حتی به بازار قاچاق و سیاه رفتیم اما نتوانستیم واگن بخریم.

تین نیوز

شهردار شیراز در آغاز عملیات حفاری مکانیزه خط ۳ مترو شیراز گفت: موضوع تامین واگن برای مترو یک موضوع اساسی بوده و این در حالی است که برای خرید واگن حتی به بازار قاچاق و سیاه رفتیم اما نتوانستیم واگن بخریم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، محمدحسن اسدی، امروز _ چهارشنبه هجدهم بهمن_ در آغاز عملیات حفاری مکانیزه خط ۳ مترو شیراز اظهار کرد: امروز شهرداری شیراز در حوزه توسعه قطار شهری در جایگاهی بالاتر از سایر کلانشهرها قرار دارد.

وی افزود: در حال حاضر خط یک مترو شیراز با ۲۵ کیلومتر طول به صورت فعال تردد و جابه جایی مسافر را انجام می دهد، همچنین خط ۲ که در ایام بهمن سال گذشته، سه ایستگاه آن به بهره برداری رسید، امروز عملیات اجرایی دو ایستگاه دیگر آن به اتمام رسید و یک ایستگاه به زودی افتتاح می شود و تا پایان سال یا فروردین ۱۴۰۳ ایستگاه دیگر به بهره برداری می رسد.

شهردار شیراز با اشاره به معضلات تأمین واگن برای خطوط مترو گفت: یکی از مشکلات ما در مترو تأمین واگن است. این در حالی است که برای خرید واگن حتی به بازار قاچاق و سیاه رفتیم اما نتوانستیم واگن بخریم.

اسدی با تاکید بر اینکه موضوع تأمین واگن برای مترو یک موضوع اساسی است، ادامه داد: خط ۲ مترو شیراز با طول ۱۰ کیلومتر نباید امروز تنها ۵ ساعت مسافرگیری داشته باشد و سر فاصله خطوط نیم ساعت باشد، بلکه این خط باید روزانه ۱۶ ساعت و با سر فاصله کمتر از ۱۵ دقیقه خدمت رسانی کند.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه عملیات خط ۲ مترو از میدان امام حسین (ع) تا میدان کلبه در حال اجراست، اظهار امیدواری کرد: این خط در تابستان ۱۴۰۴ افتتاح و به بهره برداری برسد.

اسدی همچنین در خصوص خط ۳ مترو افزود: خط ۳ مترو در سال ۹۹ کلنگ زنی شد و بیش از سه بار تفاهم نامه همکاری تمدید و مبادله شد اما هیچ اقدامی برای آن انجام نشد و در نهایت روز هفدهم اسفند سال گذشته عملیات اجرایی این خط با مشارکت یک شرکت پیمانکاری آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: به همت این شرکت یکی از بهترین دستگاه های تی بی ام با سطح مقطع ۹ متر به مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان خریداری شد و امروز این وعده برای اجرای عملیات این خط محقق شد.

شهردار شیراز اظهار کرد: خط ۳ مترو شیراز بیش از ۱۰ کیلومتر طول و هشت ایستگاه دارد که یک ایستگاه آن در کنار ایستگاه راه آهن شیراز احداث شده است و ایستگاهی که در چهارراه بلوار شریعتی اجرا می شود، در زیر رودخانه خرم رود است و این اقدام در سطح کشور برای نخستین بار برای احداث یک ایستگاه در زیر رودخانه صورت گرفت.

اسدی تاکید کرد: اهمیت خط ۳ مترو شیراز از خط ۱ بیشتر است، چرا که در مطالعات طرح ترافیک، شهر جدید صدرا، گویم و دوکوهک، شهرک گلستان و شهرک های منفصل ورودی خودرو و سر ریز جمعیت تا بلوار شریعتی بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: خط ۳ مترو یکی از خطوطی است که بسیار اهمیت دارد و به دلیل توسعه شهرنشینی در قسمت شمال غرب این کلانشهر، احداث خط مترو در این منطقه بسیار احساس می شد.

شهردار شیراز با بیان اینکه در سفر هیئت دولت در چهار ماه گذشته به شهر شیراز مجوز اجرای خط ۴ مترو اخذ و کلنگ زنی آن انجام شد، تصریح کرد: شیراز یکی از کلانشهرهایی است که اقدام بی سابقه ای در حوزه مترو برای آن انجام می شود و تمام اقدامات اجرایی با استفاده از توان متخصصان داخلی است.

اسدی در پایان تصریح کرد: در پروژه احداث مترو مهندسی ارزش به جهت کاهش قیمت تمام شده صورت گرفت.

عملیات اجرایی دستگاه حفاری مکانیزه خط ۳ مترو شیراز در محل ایستگاه گلستان برای نخستین بار با دستگاه تی بی ام با قطر ۹ متر با اعتباری بالغ بر ۳,۱۰۰ میلیارد تومان آغاز شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.