| کد خبر: 268053 |

افتتاح بخش دیگری از بزرگراه کوار-فیروز آباد؛ شاهراه حیاتی اتصال جنوب به مرکز و شمال کشور

معاون ساخت و توسعه راه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر بخش دیگری از بزرگراه کوار-فیروز آباد به عنوان یکی از شریان های حیاتی اتصال مرکز به جنوب کشور به بهره برداری رسید.

تین نیوز

معاون ساخت و توسعه راه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر بخش دیگری از بزرگراه کوار-فیروز آباد به عنوان یکی از شریان های حیاتی اتصال مرکز به جنوب کشور به بهره برداری رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، محمدرضا کدخدازاده از افتتاح ۵/۵ کیلومتر از قطعه ۳ بزرگراه کوار-فیروز آباد به طول ۱۳ کیلومتر خبر داد و گفت: این بزرگراه بخشی از محور بزرگراهی شیراز- فیروزآباد- جم- عسلویه به طول ۵۵ کیلومتر است که قطعات یک، دو و چهار آن در حال حاضر به صورت چهار بانده زیر عبور ترافیک قرار دارد و عملیات اجرایی قطعه سه که امروز بخشی از آن به بهره برداری رسید به دلیل قرار گرفتن در منطقه کوهستانی و صعب العبور با پیچیدگی های خاصی همراه است.

وی تاکید کرد: در مجموع با توجه به توپوگرافی خاص منطقه بهره برداری از این بزرگراه علاوه بر افزایش ایمنی، موجب ساماندهی ترافیک در منطقه نیز می شود.

معاون ساخت و توسعه راه ها ادامه داد: تسهیل تردد، افزایش ایمنی، رونق اقتصادی منطقه، اتصال منطقه عسلویه به شمال استان فارس و مرکز ایران، کاهش میزان مصرف سوخت، زمان و هزینه به همراه رونق گردشگری در مناطق عبوری از مهمترین ویژگی های بهره برداری از بزرگراه کوار-فیروزآباد است.

معاون ساخت و توسعه راه ها با اشاره به ۶۳۰ هزار متر مکعب حجم عملیات خاکی این بخش از پروژه بیان کرد: ۲۷ هزار تن بتن ریزی، ۲۱ هزار تن آسفالت، بیش از ۳۳ هزار مترمکعب اساس و زیراساس از جمله عملیات صورت گرفته در این بخش از بزرگراه است.

کدخدازاده ارزش روز پروژه را ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی همچنین از اتمام عملیات بهسازی قطعات یک و دو بزرگراه کوار فیروز آباد به طول ۴۱ کیلومتر خبر داد و گفت: با توجه به طبیعت بسیار خاص منطقه، دره های طولانی، عمیق و با عرض کم، صخره های بلند، شیب نسبتا زیاد و آمار بالای ترافیک روزانه در محور، بهسازی از جمله لکه گیری و روکش مسیر موجب کاهش ترافیک، کاهش آمار حوادث و هزینه های حمل و نقل می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.